سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی

حوزه/ رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به جنگ اوکراین و عدالت اسلامی در این خصوص گفت:یکی از سیاست های ایران مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم است ولی سیاست غربی ها در اوکراین منفعت طلبانه است

حجت الاسلام عبد الرحیم عبودی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج با اشاره به اینکه عدالت در دین اسلام خاصه در انقلاب اسلامی ایران حیاتی و یک رکن محسوب می شود، گفت: اسلام معتقد است همه انسانها در دنیا یکسان و این حق را دارند که از سهمشان استفاده کنند و با تبعیض مخالف بوده و آن را عملی زشت بر می شمارد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله عدالت در انقلاب اسلامی با اهمیت بوده تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی در مقوله علم و سواد آموزی هر کسی نمی توانست وارد این حوزه شود ولی بعد از انقلاب با ایجاد شرایطی که جمهوری اسلامی ایران آن را در کشور پایه ریزی کرد ، این امکان برای همه فراهم شد و حتی زنان همچون مردان از شرایط اشتغال ، ورود به جامعه ، علم اندوزی و ... برخوردار هستند و این از برکات انقلاب اسلامی و عدالت است.

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: در برخی از کشور های منطقه که ادعای مسلمانی دارند زنان از این عدالت و حقوق برخوردار نبوده و حتی در عربستان سعودی موانع زیادی برای زنان ایجاد شده است.

وی به گسترش بهداشت و سلامت تا سطح روستا ها در ایران اشاره کرد و گفت : مصداق های زیادی در مسئله عدالت وجود دارد که بعد از انقلاب اسلامی پایه ریزی شد و به طور جدی می توان گفت جایگاه عدالت در انقلاب اسلامی قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

عبودی در ادامه افزود: یکی از سیاست های ایران مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم است و این سیاست ثابت جمهوری اسلامی بوده و در این 43 سال از عمر انقلاب این موضوع را به نحو احسنت اجرا کرده و حتی در دنیا به عنوان الگو و مقابله کننده با ظلم شناخته شده است.

وی به داعش و مقابله ایران با آن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی بر اساس سیاست عدالت محور، از مظلومان در مقابل داعش دفاع کرد و در بیانات مقام معظم رهبری این سیاست نیز بیان شده است.

عبودی، سیاست های غربی ها و آمریکایی ها را منفعت طلبانه ارزیابی کرد و با اشاره به اتفاقات یمن گفت: منفعت طلبان برای بحث اوکراین ورود کردند و با سیاست منفعت طلبانه پول پاشی می کنند، در حالی که به مظلومان یمن هیچ کمک و اشاره ای نمی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha