دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام

حوزه / معاون پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام گفت: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت محسوب می شود و طلاب حوزه های علمیه باید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمدالله آزادی، صبح امروز در کارگاه مهارتهای پژوهشی که با حضور طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، گفت: پژوهش یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت کشور است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف مدیران و مسئولان پژوهشی کمک به دانش پژوهان برای رسیدن به ایده های جدید است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین ادامه داد: یکی از زمینه های انجام تحقیقات نادرست، بر عهده گرفتن کار بزرگ و موضوعات کلّی است که ما را از رسیدن به نتیجه درست در تحقیق بازمی دارد

وی اظهار کرد: طلبه زمانی عالم می شود که به بحث آموزش او توجه ویژه شود. اگر آموزش دقیق، به روز و حساب شده و با برنامه نباشد، قطعا نمی توان شاهد پژوهش موفقی از طلبه بود.

آزادی به لزوم شناسایی طلاب اهل قلم و مستعد در زمینه تحقیق و پژوهش اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب اهل قلم به عنوان سفیران پژوهش، آموزش‌ های اصولی کاربردی را فرا بگیرند تا شاهد رونق و شکوفایی تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه باشیم.

وی ادامه داد: پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت محسوب می شود و طلاب حوزه های علمیه باید به این عرصه اهتمام جدی داشته باشند.

آزادی اظهار کرد: اساتید مدارس علمیه با دقت لازم و سعه صدر در امر تحقیق و پژوهش طلاب را یاری کنند تا طلبه ها بتوانند در خلق آثار پژوهشی فاخر و کاربردی قدم بردارند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه شیخ الاسلام تصریح کرد: تحقیق و پژوهش باید از همان سال اول تحصیل طلبگی مورد توجه قرار بگیرد تا پیشرفت علمی طلاب مهذب حاصل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha