سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس ماه شعبان را ماه تجلی بندگی خداوند برشمرد و گفت: ماه شعبان ماه عبادت، ورود به گردونه عبودیت و بندگی خداوند است و لذا مناجات‌های شعبانیه سرشار از بندگی و جهت‌گیری عبودیت پرودگار می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی شامگاه یکشنبه در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ماه شعبان را ماه تجلی بندگی خداوند برشمرد و اظهار داشت: ماه شعبان ماه عبادت، ورود به گردونه عبودیت و بندگی خداوند است و لذا مناجات‌های شعبانیه سرشار از بندگی و جهت‌گیری عبودیت پرودگار می‌باشد.

وی با بیان اینکه هرکس در جوار اباعبدالله(ع) تربیت شود، عبد صالح خواهد شد، گفت: امام حسین(ع) نه تنها خود عبد صالح است بلکه پرورش دهنده عبد صالح نیز می‌باشد و لذا قمربنی هاشم که شاگرد مکتب امام حسین(ع) است عبد صالح شد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار به ویژگی‌های قمربنی هاشم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هر عابدی به عبودیت نمی‌رسد و لذا مشاهده می‌کنیم که خوارج بسیار عبادت کردند، اما به مقام عبودیت نرسیدند و یا ابلیس به تعبیر امیرالمومنین(ع) شش هزار سال خداوند را عبادت کرد، اما عبد صالح نشد و به مقام عبودیت نرسید، بنابراین برخی گمان نکنند که هرچه نماز خود را بیشتر کنند، عبد صالح خواهند شد چرا که عبد صالح فقط به نماز خواندن و زیارت کردند نیست، بلکه باید ویژگی‌هایی دیگری هم انسان داشته باشد.

وی تسلیم ولیّ خدا و امام بودن عباس(ع) را یکی از ویژگی‌های مهم حضرت دانست و گفت: تصدیق در قول و فعل از امام و وفا داری و خیرخواهی امام زمان، از دیگر ویژگی‌های قمربنی هاشم است و این ویژگی‌هایی است که باید داشته باشیم تا عبد صالح شویم در غیر این صورت خوارج هم عبد صالح می‌شدند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha