شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ی

حوزه / عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بالا بردن تقوای الهی و معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) مهمترین هدف شرکت در مجالس عزاداری، جشن و سرور، اعیاد و موالید اهل بیت (ع) می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان همزمان با ولادت حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع)، صبح امروز جشن اعیاد شعبانیه از طرف دفتر نماینده مقام معظم رهبری در کاشان با حضور مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان و جمعی از روحانیون و مسئولان در حسینیه علی اکبر(ع) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حبیب الله یوسفی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: بالا بردن تقوای الهی و معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) مهمترین هدف شرکت در مجالس عزاداری، جشن و سرور، اعیاد و موالید اهل بیت (ع) می‌باشد.

وی ائمه اطهار (ع) را مهمترین وسیله نزدیکی بشر به خدواند متعال دانست و گفت : بر اساس آیات قرآن، با چنگ زدن به دامن پیامبراکرم (ص) و اهل بیت (ع) و واسطه قرار دادن آنها می‌توانیم خواسته هایمان را از خداوند متعال درخواست کنیم.

حجت الاسلام یوسفی، مبارزه با ظلم، اجرای عدالت و اصلاح امور مسلمین را مهمترین عامل قیام امام حسین (ع) در کربلا دانست و گفت : امام حسین (ع) و یارانش در راستای عمل به اسلام، قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، مسیر پیامبراکرم (ص) و حضرت علی (ع)، به شهادت رسیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به بخشی از زیارت امام حسین(ع) در سوم شعبان، گفت: بر اساس روایات قبل از ولادت امام حسین (ع)، روز شهادت ایشان نیز خبر داده شده بود.

وی در پایان عنوان کرد: مهمترین عیدی عاشقان اهل بیت (ع) در اعیاد شعبانیه، توبه از گناهان، زیارت با معرفت در دنیا و شفاعت در آخرت می‌باشد.

شایان ذکر است قبل از مرثیه سرایی و مولود خوانی مداحان اهل بیت (ع) نماز صبح نیز به امامت آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان اقامه شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha