دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ثی

حوزه / مدیر بنیادبین المللی نهج البلاغه، با بیان اینکه دنیا تشنه عدالت، انسانیت و اخلاق می باشد، گفت: انسانیت و عدالت فقط در مکتب وحی و اسلام برگرفته از حکومت ۵ ساله علوی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله سید جمال الدین دین پرور، امروز در مراسم کلنگ زنی مجتمع چند منظوره ملی و بین المللی نهج البلاغه با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: آشنایی با فرهنگ علوی تنها راه گسترش عدالت و تشکیل جامعه انسانی سالم در جهان است.

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه، فرهنگ انسانیت، تقوا و خدمت گذاری را گم شده بشریت عصر حاضر دانست و گفت: جنگ‌ها، درگیری و ظلم‌هایی که دولت‌های غربی، استکبار جهانی و ظالم انجام می‌دهند به خاطر فراموشی معنویت و انسانیت می‌باشد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ انسانیت، معنویت و اخلاق در جامعه، یادآور شد: متاسفانه بیشترین گرفتاری بشر از طرف کسانی بوجود آمده که داعیه فرهنگ و تمدن دارند.

آیت الله دین‌پرور، تصریح کرد : متاسفانه دانشمندانی که باید از دانش خود برای ایجاد صلح و دوستی استفاده کنند، دانش خودشان را در اختیار مستکبرین و ظالمین قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال پیش ۱۲ هزار جامعه شناس و دانشمند شناس در خدمت استکبار جهانی بودند، گفت : متاسفانه این دانشمندان، دانش خود را در اختیار جنایتکاران برای آدم‌کشی و ظلم به مستضعفین جهان قرار داده بودند.

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه، با بیان اینکه دنیا تشنه عدالت، انسانیت و اخلاق است، یادآور شد: انسانیت و عدالت فقط در مکتب وحی و اسلام برگرفته از حکومت ۵ ساله علوی امکان پذیر است و تنها راه مبارزه با فقر نیز بهره‌مندی از فرهنگ دینی و اسلامی پیاده شده توسط امیرالمومنین(ع) است.

آیت الله دین‌پرور با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ علوی در کشور، خاطر نشان کرد: محتوای اعجاز آفرین فرهنگ علوی باید در تمام شهرهای کشور و در عرصه خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش گسترش داده شود.

وی به پیش قدم شدن دارالمومنین کاشان در پیاده کردن فرهنگ علوی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این فرهنگ با تشکیل خانه‌های نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه و عمل به محتوای نهج البلاغه در جامعه روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند.

مدیر بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه با تاکید بر لزوم عمل به نهج البلاغه در کاشان، عنوان کرد: فردی که وارد کاشان می‌شود نیازی به دیدن تابلو پایتخت نهج البلاغه ندارد، بلکه باید عمل به نهج البلاغه را در رفتار، برخورد، تجارت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اداره این شهر ببیند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha