دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگروه جهاد تبیین یزد

حوزه / جلسه کارگروه جهاد تبیین با حضور مسئولین نهادهای فرهنگی استان در دفتر مدیریت حوزه علمیه یزد تشکیل و روش های تحقق جهاد تبیین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد، با اشاره به فعال شدن کارگروه جهاد تبیین در استان، گفت: با عنایت به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و توصیه های آیت‌الله اعرافی مبنی بر اینکه تحقق جهاد تببین در عرصه داخلی و چه در عرصه بین الملل، از وظایف اصلی روزگار ماست.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: اولین جلسه کارگروه جهاد تبیین با حضور مسئولین نهادهای فرهنگی استان در مدیریت حوزه علمیه یزد تشکیل و روش های تحقق جهاد تبیین مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد های پیشنهادی و بخشی از مصوبات این نشست، خاطرنشان کرد: ثبت خاطرات قبل از انقلاب مردم به کمک طلبه های فعال فرهنگی و انتشار این خاطرات در روزنامه ها و مجلات و قرار دادن آن در اختیار عموم مردم، از مصوبات این نشست بوده که تاثیر بسزایی در تحقق جهاد تبیین خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعلیم منظومه فکری و اندیشه های امامین انقلاب و مضامین بیانیه گام دوم انقلاب و نیز روایت گری تحلیلی، از اهم موارد مورد بحث در این نشست بود، عنوان کرد: بیانیه گام دوم و مبانی انقلاب اسلامی به عنوان زیربنا و مقدمه جهاد تبیین جزو دروس اقتضایی حوزه قرار گرفته و مورد تدریس واقع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس بیان کرد: پاسخ های تخصصی، مستند و قانع کننده به سوالات و شبهات پیرامون آموزه های سیاسی اسلام و انقلاب اسلامی فراهم شده است که به صورت مستند تدوین و به همه مراکز تبلیغی و رسانه ای، علی الخصوص مبلغین، ائمه جمعه و جماعات و نهادهای دولتی داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ گروه جهادی تبلیغی در استان یزد اعم از برادران و خواهران طلبه ثبت شده که در بخش های مختلف جهادی از قبیل طرح مواسات، کمک به نیازمندان، حضور مستمر در بیمارستانها در ایام اپیدمی بیماری کرونا و تجهیز جانباختگان اپیدمی، نقش چشمگیری داشته و دارند، تصریح کرد: باید با گزارشی دقیق و کار رسانه ای مستمر به سمع و نظر عموم مردم برسد.

مدیر حوزه یزد با بیان اهمیت رویکردهای این کارگروه خاطرنشان کرد: روایت صحیح از تحولات سیاسی تاریخ اسلام، تحلیل علل و زمینه پیدایش حوادث سیاسی و اجتماعی و پیامدهای آن و استنتاج از حوادت تاریخ والگو گیری و ارائه نقشه راه برای نسل معاصر و آینده از دیگر رویکردهای این کارگروه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha