چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
سید رضا عاملی

حوزه/ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به این نکته که ۱۱ نفر از اعضای حقیقی شورا دیگر در شورا حضور ندارند، گفت: ۶ نفر حقیقی به تازگی در شورا منصوب شدند و افراد حقوقی نیز متناسب با جایگاه تغییر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت رونمایی از سند مهندس فرهنگی و اجتماعی هرمزگان در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: برش استانی تنظیم شده سند توسعه فرهنگی و اجتماعی باید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شود و سازمان مدیریت استان هرمزگان، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تامین اعتبار انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: تمام نهادها، بودجه‌ای مرتبط با فرهنگ دارند که به دنبال هدفمندسازی این منابع از طریق این سند هستیم. علاوه بر آن رئیس جمهور محترم نیز قول مساعد مبنی بر تزریق اعتبارات ویژه و ملی برای اجرایی شدن اهداف دادند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: فرهنگ را نمی‌توان با دستور پیاده‌سازی کرد اما با استفاده از آموزش و پرورش و بهره‌گیری از نظام تعلیم و تربیت، می‌توان اقدامات فرهنگی بزرگی را انجام داد.

عاملی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران و انقلاب اسلامی، به صورت مرتب اقدام به مهندسی موضوعات فرهنگی در کشور می‌کنند و به یکباره لباس و فرهنگ مردم تغییر می‌کند که نمی‌توان آن را امری خود به خودی تلقی کرد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های امنیتی باید اقداماتی که در حوزه فرهنگ توسط دشمن انجام می‌شود، را تشریح کنند؛ تا مردم از تهاجم‌های فرهنگی که با اهداف منفی و ناپاک دنبال می‌شوند، آگاه باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: نباید به‌گونه‌ای تصور کرد که فرهنگ امری دستوری نیست و حاکمیت نمی‌تواند به آن ورود کند؛ دولت می‌تواند به موضوع فرهنگ ورود کند اما با رعایت شئونات اسلامی؛ چراکه تمدن، امری ساختنی است نه امری اتفاق افتادنی.

عاملی تصریح کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و ضمانت اجرایی دارد؛ اما تفکر و رویکرد دولت‌ها نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن مصوبات دارند.

وی عنوان کرد: بخش مالی سند فرهنگی و اجتاعی استان هرمزگان در سازمان برنامه و بودجه تنظیم شده است که دولت‌ می‌تواند نقش مهمی برای اجرایی شدن این سند دارد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، با ذکر این نکته که شورای عالی در تغییر جدید چابک‌تر شده است، ابراز کرد: ۱۱ نفر از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قبلی در حال حاضر در شورا حضور ندارند و ۱۲ نفر از اعضای حقوقی نیز تغییر کردند و ۶ نفر حقیقی جدید نیز به شورا افزوده شدند.

حجت‌الاسلام عاملی افزود: یکی از راهبردهای اساسی سند مهندسی اجتماعی کشور توجه به رسانه است و نمی‌توان بدون بهره‌برداری از حوزه رسانه اقداماتی را انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha