دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / کارگاه پژوهشی طلاب مدارس علمیه قزوین برگزارشد

حوزه/ یکتایی گفت: بدون ایجاد احساس نیاز برای طلبه نمی توان شاهد تولید پژوهش های مفید و کاربردی باشیم؛ پژوهش های غیرکاربردی می تواند موجب بی انگیزگی طلاب در گذر زمان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، یکتایی دبیر کانون علمی ادبیات مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام قم صبح امروز در اولین اجلاسیه «تجلیل از کانون‌های علمی واحدهای آموزشی کشور» که از طرف معاونت پژوهش حوزه و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در این کانون ها بسیج نیروهای حوزوی در زمینه تولید علم صورت می گیرد؛ خودجوش بودن این کانون ها از مهمترین نکات در تشکیل آن ها می باشد.

وی افزود: پیگیری مسئولین و توجه به کانون های علمی از سوی آنان باید به صورت مستمر باشد.

یکتایی خاطرنشان کرد: بدون ایجاد احساس نیاز برای طلبه نمی توان شاهد تولید پژوهش های مفید و کاربردی باشیم؛ پژوهش های غیرکاربردی می توانند موجب بی انگیزگی طلاب در گذر زمان شوند.

وی ایجاد زیرساخت برای فعالیت کانون ها علمی مدارس علمیه را لازم دانست و گفت: ضروری است فضای پژوهشی مناسبی برای این کانون ها فراهم شود و بعد از رساندن آن ها به هم افزایی بین آن ها فضای رقابتی ایجاد گردد.

دبیر کانون علمی ادبیات مدرسه علمیه امام محمد باقر علیه السلام تصریح کرد: حمایت از کانون های علمی مدارس می تواند از نوع معنوی باشد؛ به طور مثال لحاظ امتیاز برای طلاب پژوهشگر در مراحل بعدی تحصیلی می تواند برای آن ها انگیزه بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha