یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ نهمین یادواره ۱۴۲ شهید روحانی استان کرمان و سومین بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت، سردار سلیمانی در مدرسه علمیه کرمانی های قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نهمین یادواره ۱۴۲ شهید روحانی استان کرمان و سومین بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار سلیمانی در مدرسه علمیه کرمانی های قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی و روایتگری حجت الاسلام سلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: ما راجع به شهدا قصه ای نداریم آنها به مقاماتی رسیدند که ما معلوم نیست به گرد آن برسیم و ما باید بدانیم که خودمان چکار کنیم.
وی افزود: عده زیادی از علمای ما در طول تاریخ به شهادت رسیده اند که در کتاب شهدای فضیلت علامه امینی به آن اشاره شده است، بعد از سالیان سال خدمت، تحصیل ، تالیف و گاهی هم عمری نداشته اند و به شهادت رسیدند اما یک عده در آرزوی شهادت ماندند و با اینکه خیلی خدمت کرده بودند با این آرزو و حسرت از دنیا رفتند.
وی در ادامه با بیان حالات آیت الله العظمی بروجردی ادامه داد: می دانید که در تاریخ مرجعیت شیعه کمتر کسی موفق شده این همه خدمت به عالم تشیع و اسلام بکند. امام راحل با عظمتی که داشتند خودشان را وقف ترویج اندیشه های حضرت آیت الله بروجردی کرده بودند، امامی که به تعبیر بعضی از اساتید امام سخت پسند بودند اما شخصیتی مثل حضرت آیت الله بروجردی با این عظمت غصه می خوردند که چرا به شهادت نرسیدند. و این چه داستانی است که بزرگان ما با همه خدماتشان به مرگ طبیعی راضی نبودند.

وی اظهار داشت: امروز آنچه که شهدا از ما انتظار دارند و تداوم را شهدا این است که این حوزه را آبرومند به نسل بعد تحویل بدهیم. امروز ما خیلی داریم از سرمایه استفاده می کنیم. آیا حوزه های ما در پنجاه سال آینده چند شخصیت مثل حضرت آیت الله بروجردی یا امام راحل ، مقام معظم رهبری و دیگر بزرگوارانی که امروز هستند داریم. و چه کسی باید این خلاء ها را پر کند مقام معظم رهبری در دیداری که سال ۷۵ با فضلا و طلاب داشتند گفتند بزرگترین سرمایه حوزه نیروی انسانی آن است. هر جایی یک سرمایه دارد و سرمایه حوزه نیروی انسانی آن است. اما ما از این سرمایه چگونه استفاده می کنیم. نگاه شهدایی که رفتند به ما این است که ما این جامعه دینی را چطور حفظ می کنیم هم از نظر دینی ، اخلاقی و معنوی.


این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: امروز حوزه های علمیه ما مسائل اجتماعی، اخلاقی ، معنوی خودش وجامعه را دارد بزرگان ما حوزه را در آن شرایط سخت حفظ کردند از امام سوال کرده بودند که این انقلابی که شما کردید چرا استاد شما آیت الله حائری انجام نداد، امام فرمودند این که استاد ما توانستند حوزه را در برابر رضا خان حفظ کند کمتر از انقلاب نبود.


وی در پایان بیان داشت: به نظر من دینی که ما نسبت به شهدا داریم این است که ما باید کاری کنیم دین شهدا به گردن ما نباشد. شهدا بالاترین بهره را بردند هر کس وظیفه ای دارد و وظیفه ما طلاب سنگین است در بحث جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری گفتند یک بحثش همین است که هر کس خودش و با وظیفه خودش در این راه عمل کند و انگشت اشاره را متوجه دیگران نکند. در این صورت حتما به اهداف و آرمان های بلند این بزرگوار خواهیم رسید.

خبرنگار: رضا ابدالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    جناب حجت الاسلام ! شما که دستان به به مقامات عالیۀ مملکتی خصوصاً به جناب رئیس جمهوری که برای به کرسی ریاست نشاندن وی، سر و دست می شکستید، بفرمایید، از سویی به ساحت نورانی شهدای عزیز ، توسط برخی عناصر کثیف و دیو سیرت، بی شرمانه ترین اهانتها را روا نداشته و به خاندان و بستگان آنان ظلم و ستم نکنند ــ نظیر آنچه که در سال 1394 در خصوص خانواده ی ما انجام دادند ــ اما از سوی دیگر در کمال ریا و تزویر و خودنمایی در رسانه ها و تریبونهای رسمی، به تعریف و تمجید مزورانه از شهدا و خانواده های آنان و ایثارگران و رزمندگان و جانبازان بپردازند.