پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1153242
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
برهنگی

حوزه/ هر حرکتی که هدفش برهنگی زن یا مرد باشد از اصل باطل و با فطرت انسانی همخوانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون «پوشش و فطرت انسانی» پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

یکی از اصول زندگی بشر که از ابتدا همراه او بوده است پوشش بدن خویش است که طبق گزارشی که در قرآن کریم آمده است، بعد از این که حضرت آدم(علیه السلام) از میوه ممنوعه خورد اولین اثر وضعی آن برطرف شدن پوشش او بود و حضرت آدم(علیه السلام) به حکم فطرت خویش به دنبال وسیله ای برای پوشاندن بدن خویش بوده است.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ (اعراف/ ۲۲) هنگامی که از آن درخت چشیدند، شرمگاه بدنشان بر دو نفرشان نمایان شد و هر دو دست به کار چسبانیدن برگ [درختان] بهشت به خود شدند».

قرآن کریم برهنگی را از ابزارهای شیطان می داند همان گونه که در قرآن می فرماید: «یا بَنی آدَمَ لایَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ یَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما(اعراف/۲۷) ای فرزندان آدم! شیطان شما را فریب ندهد، آن چنان که پدر و مادرتان را از بهشت بیرون کرد و لباس آنها را از تنشان جدا ساخت».

از این آیه شریفه، دو نکته راهبردی استخراج می شود:

۱. هرگونه برنامه و تبلیغاتی که به برهنگی بیانجامد، شیطانی است.

۲. هدف شیطان، برهنگی زن و مرد در برابر یکدیگر است.(۱)

پس طبق آیات قرآنی ذکر شده، هر حرکتی که هدفش برهنگی زن یا مرد باشد از اصل باطل و با فطرت انسانی همخوانی ندارد.

پی نوشت:

(۱) قرائتی، محسن، تفسیر نور، ج ۳، ص ۴۶، تهران، چاپ یازدهم، مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، ۱۳۸۳ ش.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha