سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1013051
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مصاحبه با حجت السلام والمسلمین بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به همراه معاون پژوهشی مرکز نور از بنیاد فرهنگی امامت بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به همراه حجت الاسلام راشدی نیا معاون پژوهشی مرکز نور از بنیاد فرهنگی امامت بازدید و با حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف بررسی ظرفیت‌های همکاری در موضوعات مشترک، همزمان با میلاد با سعادت باب الحوائج، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در ساختمان بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی گزارشی پیرامون پروژه‌های پژوهشی که در این بنیاد در حال اجراست، ارائه نمود.

وی در این زمینه به پروژه نظام موضوعات امامت اشاره کرد که به منظور ساماندهی پژوهش‌های انجام شده در حوزه امامت و همچنین تشخیص خلأهای موجود در این زمینه و ترسیم افق‌های پژوهشی پیش‌رو صورت گرفته است.

سپس وی پروژه مأخذشناسی مقالات و پایان‌نامه‌های امامتی که در مراحل پایانی خود و در حال تطبیق بر نظام موضوعات امامت است را توضیح داد و به پروژه های دیگری مانند: احیای نسخ و آثار امامتی با تمرکز بر آثار مدرسه کلامی_فقهی لکهنو و همچنین ترجمه فاخر کتاب گرانسنگ الغدیر، اشاره نمود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در بنیاد فرهنگی امامت، به ظرفیت کتابخانه‌های دیجیتالی مقالات، کتب، پایان‌نامه‌های علوم اسلامی و انسانی و نسخ خطی که در مرکز نور فراهم شده، اشاره نمود و توضیحاتی در خصوص انواع نرم‌افزارهای تولید شده در این مرکز و امکانات و قابلیت‌های آن ارائه کرد.

وی، سامانه موسوعه‌های قرآنی_حدیثی که یک سامانه هوشمند نوپا در زمینه تحقیقات قرآن و حدیث می‌باشد، را به تفصیل معرفی کرد.

همچنین در ادامه، پروژه‌های امامتی و کلامی انجام شده در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز از طرف دکتر بهرامی معرفی شد.

در ادامه این دیدار، که با حضور معاونان و مدیران پژوهشی دو مجموعه صورت گرفت، پیرامون نقاط مشترک همکاری، توافق اولیه صورت گرفت و مقرر شد فرآیند اجرایی آن در قالب تشکیل کمیته‌های کاری مشترک دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha