دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد خوزستان

حوزه/ معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوزستان را معدن مدیران خلاق، دلسوز و متعهد دانست و گفت: اگر معذوریت و نگاه به‌کارگیری نیروهای بومی در دولت سیزدهم نبود چندین مدیرکل از خوزستان را در استان‌های هم‌جوار منصوب می‌کردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه دولت سیزدهم برای تربیت و معرفی یک نسل نو در عرصه فرهنگ و هنر، رسانه و امور قرآنی تلاش می‌کند، اظهارداشت: برای رسیدن به این هدف والا و مقدس باید توجه ویژه‌ای به شناسایی نیروی انسانی فرهیخته، کاربلد، جوان، متعهد و علاقه‌مند شود که از این حیث خوزستان، استان بسیار با ظرفیت و ممتازی است.

از ظرفیت‌های برجسته خوزستان به خوبی استفاده نشده است

وی خوزستان را استانی با خاک زرخیز به لحاظ نیروی انسانی خلاق و متعهد توصیف کرد و افزود: طرح صالحین برای نخستین بار در خوزستان کلید خورد و سپس به‌عنوان یک طرح ملی در کل کشور تسری یافت که افتخاری برای خوزستان است.

هاشمی در عین حال گفت: با وجود آنکه خوزستان، استان پرظرفیت و طلای نابی است ولی هنوز از این معدن سرشار به خوبی استفاده نشده و توقع و انتظار ما در دوره جدید مدیریتی در فرهنگ و ارشاد اسلامی، این است که این ظرفیت‌های ممتاز و برجسته به فعلیت برسند.

رسیدگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی به مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه را از اولویت‌های برجسته دولت سیزدهم و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: استانی همچون خوزستان با این حد قوام، قواره و ابهت، مردم انقلابی و با بصیرت باید در کشور به چشم آید و کسی نگاه ترحمی و مظلومیت به آن نداشته باشند.

هیچ استانی مثل خوزستان استعداد و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ندارد

هاشمی تنوع قومی، زبانی، خرده فرهنگ‌ها، حوزه‌های علمیه فعال و کادرساز خوزستان و کانون های فعال فرهنگی مساجد را فرصتی بی‌نظیر و ممتاز برای توسعه فرهنگی و هنری استان دانست و افزود: به جرئت می‌توان گفت هیچ استانی مثل خوزستان استعداد و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ندارد ولی باید این ظرفیت‌ها شناسایی وارد عرصه کار و فعالیت شوند.

وی خوزستان را معدن مدیران خلاق، دلسوز و متعهد بیان کرد و افزود: اگر معذوریت و نگاه به‌کارگیری نیروهای بومی در دولت سیزدهم نبود چندین مدیرکل از خوزستان را در استان‌های هم‌جوار منصوب می‌کردم.

همگرایی بیشتر بین نهادهای دولتی و حاکمیتی در دولت سیزدهم

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم همگرایی نسبی بیشتری بین نهادهای دولتی و حاکمیتی شکل‌گرفته و باید از این فرصت برای شتاب بخشی کارهای فرهنگی و هنری منسجم، هدفمند و برجسته استفاده کرد.

وی در پایان ایجاد قرارگاه فرهنگی را ضرورتی مهم برای یکدست شدن و جلوگیری از موازی کاری کارهای فرهنگی و هنری دانست و افزود: با ایجاد قرارگاه فرهنگی، اثرگذاری کارهای فرهنگی و هنری، بیشتر و امکان بهره‌گیری از نیروهای انسانی و خلاق در عرصه فرهنگی مهیا می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha