یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: عرصه‌های حضور حوزویان با پیش از انقلاب تفاوت کرده و امروزه لازم است حوزویان در همه عرصه‌های دانشی و جدید جامعه جهانی حرف برای گفتن داشته باشد و از کیان علمی و عقلانی خود دفاع نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، در کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث»، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره بین المللی، به نقش حوزه های علمیه به عنوان مولد انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی براساس بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آمادگی، پیش بینی و تدوین برنامه به منظور مقابله و حراست از کیان انقلاب اسلامی، از مباحثی است که از حوزه علمیه به عنوان خاستگاه انقلاب بیش از از دستگاه‌های دیگر انتظار می‌رود.

وی اظهار داشت: برنامه‌ها، اهداف و ابزار بیانیه گام دوم انقلاب در اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) باید علمی، دینی، دلسوزانه و با ایمان کامل به هدف انقلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، با اشاره به اینکه نقشه علمی حوزه‌های علمیه کشور در سال‌های اخیر برای بالندگی فقه اکبر تصویب شده و حرکت خود را بر مبنای اصول علمی آغاز کرده ‌است، یادآور شد: عرصه‌های حضور حوزویان با پیش از انقلاب تفاوت کرده و امروزه لازم است حوزویان در همه عرصه‌های دانشی و جدید جامعه جهانی حرف برای گفتن داشته باشد و از کیان علمی و عقلانی خود دفاع نماید.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی، درخشش مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در گستره جهانی چشم‌های بسیاری از تحلیلگران را خیره کرده ‌است، در حالی که بسیاری از مکاتب و انقلاب‌های جهانی، در عصر حاضر، بدون اینکه درگیر جنگ و تحریم باشند، فروپاشیده، از بین رفتند.

وی افزود: حوزه علمیه هم اکنون در شانزده عرصه دانشی ورود جدی کرده که یکی از این عرصه‌ها، فرهنگ، تمدن و هنر اسلامی است که زیرشاخه های علمی متنوعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، با اشاره به تصویب بیش از چهارصد رشته و گرایش دانشی در حوزه علمیه قم، تصریح کرد: از این میان، ۸۵ رشته و گرایش هم اکنون وارد مرحله اجرا و تدریس رسمی شده ‌است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اهمیت رویکرد دینی در بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: همه محاسبات در این عرصه، باید در چارچوب ارزش‌ها و مبانی دین باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha