چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
امین رضا عابدی نژاد

حوزه/ قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی از اجرایی شدن شبکه استانی ولایت فقیه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد امروز ۲۰ اسفند در همایش سومین کتاب سال حکومت اسلامی که در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهارداشت: مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در ابعاد تولید، تبیین و توزیع اندیشه حکومت اسلامی فعالیت می کند که تاکنون بالغ بر ۳۰ اثر در زمینه حکومت اسلامی منتشر شده است.

وی افزود: طرح شبکه استانی ولایت فقیه در سه لایه اجرا می شود و هدف این است که بتوان حلقه مستحکمی برای تبیین و ترویج ولایت فقیه در استان ها تشکیل داد.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی ادامه داد: مجله حکومت اسلامی و همایش کتاب سال از جمله برنامه های مرکز تحقیقات حکومت اسلامی است.

وی افزود: کتاب سال حکومت اسلامی در محورهای اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عمومی فراخوان شد و امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳ برابری آثار را داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد اظهار داشت: ۲۸۵ کتاب، ۶۸ پایان نامه و ۱۹۹ مقاله بررسی شد و در نهایت ۱۱ اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امسال بخشی مربوط به آیات و علمای مجلس خبرگان رهبری داریم که سال گذشته از دو عضو از جمله اراکی و کعبی تقدیر شد، امسال با هماهنگی های انجام شده، تعداد بیشتری از نمایندگان مجلس خبرگان، آثار خود را ارسال کردند که در نهایت تعدادی از اثر به عنوان آثار برگزیده و شایسته تقدیر خواهند بود.

وی گفت: تولید اندیشه ناظر به مسائل و موضوعات حکومت اسلامی اصلی ترین هدف از برگزاری این همایش به شمار می آید. حکومت اسلامی که با شهادت ها، رشادت ها و تلاش های پیگیر در کشور ما برپا شد، نیازهای علمی و اندیشه ای فراوانی در حوزه های مختلف دارد. البته بخش هایی از حوزه علمیه و دانشگاه ها به این نیازهای تئوریک اهتمام دارند، اما این میزان نسبت به نیازهای موجود کافی نیست.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی، برپایی این همایش را انگیزه ای در جهت رشد تولیدات مسائل مورد نیاز حکومت اسلامی دانست و افزود: شناسایی مولفین و محققان حوزه حکومت اسلامی است و ایجاد شبکه ای هم افزا از پژوهشگران، اندیشمندان و نظریه پردازان این حوزه از دیگر اهداف همایش است که می تواند تحقیقات را به سمت آثار علمی کاربردی تر سوق داده و زمینه ساز ایجاد تحولات عمیق و بایسته اجتماعی و سیاسی گردد.

وی، کشور را نیازمند تحولات اساسی برای رسیدن به نقطه مطلوب بر اساس منطق اسلامی دانست و گفت: ساختارهای سیاسی و مدنی در جمهوری اسلامی در معرض تهدید اندیشه های غیر اسلامی و عمدتا وارداتی و ترجمه ای قرار دارند. نفوذ در منطق اداره نظام یکی از مسائلی است که در تعابیر مقام معظم رهبری، به عنوان القای اشتباهات محاسباتی بیان شده است. همت و اراده ما مصروف آن است که بر اساس آموزه های ناب اسلامی، اندیشه اداره نظام اسلامی تولید شود و پس از طی مراحلی مشخص، به نرم افزارهای اداره جامعه اسلامی مبدل شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    1 0
    ادعاهای فله ای به سبک عزیزان...رهبری در اخرین سفرشون به قم درخواست کردن فقه سیاسی نظام کار بشه...هنوز داره کار میشه!!!!!!!حالا ادعاهای فله ای این آقایون رو کجای دلمون بزاریم