چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
وظیفه مومنین تلاش در جهت اصلاح بین افراد است

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: وظیفه ی مومنین بی تفاوت نبودن به اختلاف ها و تلاش موثر در جهت اصلاح بین افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان، در نشست فصلی معاونین فرهنگی تبلیغی مدارس علمیه خواهران همدان که در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان برگزار شد، گفت: وظیفه مومنین تلاش در جهت اصلاح و اختلافات است که تاسیس هیات های تخصصی صلح مدارس علمیه خواهران استان همدان در این راستا، امری لازم و سرشار از برکت بود.

وی با اشاره به اینکه اختلافات در خانواده و جامعه هیچ گاه از بین نمی رود و همیشه تقابل حق و باطل وجود دارد تصریح کرد: موضوع ایجاد صلح و سازش در آیات و روایات بسیار تاکید شده است و وظیفه مومنین این است که نسبت به اختلافات بی تفاوت نباشد و در پی رفع این اختلاف نظر ها و تالیف قلوب باشد.

عدالتخواه ادامه داد: کمیته های تخصصی مصلحین و معتذرین آثار و برکات فراوانی در استان داشته اند، از جمله ۶۲قتل متنهی با تلاش های فراوان مصلحین عزیز به سازش منتهی شد که عمده ی جنایات، در اثر عدم کنترل خشم بوده است.

وب ضمن تاکید براین مطلب که عبادت و بندگی خداوند فقط در اعمال عبادی خلاصه نمیشود بیان داشت: اگر به نیت رضای خداوند در این راه سازش و تالیف قلوب قدم گذاشته شود قطعا عبادت خداوند متعال است.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار کرد: هر چند در در دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر سازش و اصلاح شده است، اما شکی نیست این امر دشواری هایی دارد و سهل و آسان نمی باشد و نیاز به تلاش فراوانی دارد.

عدالتخواه در بیان ویژگی مصلحین، افزود: رکن اصلی این کار عظیم، اخلاص و رضایت خداوند است و قطعا خداوند این مسیر دشـوار را آسان خــواهدکرد و باید گفت که از دیگر ویژگی های لازم این امر، اصل امانتداری و رازداری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha