شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1013537
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
آیت الله ناصری

امام جمعه یزد گفت: اولین اقدام برای آشنایی با خدا، نماز است، بنابراین به اولیای مدارس سفارش می کنیم که اقامه نماز در مدارس را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مربیان تربیتی و معاونان پرورشی و مشاوران مدارس استان یزد اظهار داشت: اگر انسان در مسیر عبادت و اطاعت خدا قرار گرفت در صراط مستقیم است و اگر از این مسیر جدا شد، در مسیر شیطان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تمام انبیا و اولیای الهی آمده اند که این مسیر را به انسان نشان دهند و انسان یکی از این دو مسیر را انتخاب کند و این اختیار، تنها به انسان عطا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: تکلیف همه ما به ویژه معلمان و کسانی که در مقابل آموزش انسانها مسئولیت دارند، خطیر است زیرا باید انسان را به مسیر تکامل و سعادت هدایت کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت کار معلمان یادآور شد: سواد خواندن و نوشتن به تنهایی فاقد ارزش کافی است و آنچه سواد را ارزشمند می کند، حرکت به سمت کمال الهی است.

وی ادامه داد: معلم اگر مسیر درستی را در پیش نگیرد، به عقاید دانش آموزان و خانواده های آنها لطمه زده و هر جهلی که در او ایجاد شود، معلم باید هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد زیرا می توانسته که یک دانش آموز را انسانی خداجو و متفکر و متعهد و خدمتگزار به خلق خدا تربیت کند.

آیت الله ناصری اظهار داشت: امیدواریم خدا به همه ما به ویژه معلمان توفیق دهد که بتوانیم وظایف خود را در مقابل فرزندانی که فطرت خدایی دارند را به درستی انجام داده و افرادی همچون قاسم سلیمانی تربیت کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: تربیت اصیل اسلامی به دانش آموزان یک خدمت است و اگر غیر از این باشد، خیانت است.

نماز ناجی انسان‌ها از خطا و گرفتاری است

وی با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: اگر معلمان عشق به خدا را در دل دانش آموزان نهادینه کنند و اگر دانش آموز نمازخوان شود، اگر چند صباحی هم دچار لغزش و خطا شد، نماز او را نجات خواهد داد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: آشنایی با مکتب امام حسین(ع) و عشق به امام حسین (ع) نیز انسانها را از بیراهه نجات می دهد و افراد بسیاری هستند که به شرارت شهرت داشتند اما با عشق به امام حسین(ع) حتی به مقام شهادت دست یافتند.

وی، عشق به خدا و اهل بیت(ع) را ناجی انسانها دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان نوجوانان و جوانان ما باید به نحوی تربیت شوند که ناخودآگاه عشق به نماز داشته باشند.

ناصری، اولین قدم تربیت کودکان را آشنایی با خدا دانست و گفت: اولین اقدام برای آشنایی با خدا، نماز است، بنابراین به اولیای مدارس سفارش می کنیم که اقامه نماز در مدارس را فراموش نکنند.

حرکت آموزش و پرورش یزد در مسیر تفکر، تدین و تعقل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه های امام جمعه یزد در زمینه مسائل تربیتی بیان کرد: تلاش ما حرکت در مسیر رهنمودهای نماینده ولی فقیه با محوریت تفکر، تدین و تعقل است و معتقدیم اگر به این سه اصل به درستی پرداخته شود، می توانیم آینده ای بهتر برای دانش آموزان این کشور رقم بزنیم.

ملانوری با بیان اینکه در آموزش و پرورش از شرکای فرهنگی خوبی نظیر نیروهای بسیج برخورداریم، عنوان کرد: بسیاری از اینها با فعالیت هایی که دارند باعث جذب دانش آموزان می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha