شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یک غسال

حوزه/ فاطمه حسین پور برگزیده نظرسنجی مردمی برنامه نوروز در راه است، تطهیر اموات را به آرایشگری عروس تشبیه کرد، عروسی که این بار راهی خانه آخرت می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با روز بزرگداشت شهدا، نهمین شب از ویژه برنامه استقبال از بهار شبکه پنج سیما میزبان مهمانانی از سازمان بهشت حضرت زهرا(س) بود.
در این برنامه که علی مسعودی مشهور به علی مشهدی نیز حضور داشت، تلاش شد تا سختی های شغل شریف تطهیر اموات از زبان مهمانان برنامه بیان شود و موجبات همدلی مخاطبان با مجریان این اقدام خداپسندانه فراهم گردد.

علی مشهدی در این برنامه میزبان خانمها مریم هژبری و فاطمه حسین زاده و آقای ابوالفضل آقازاده بود و رضا یزدانی، خواننده نامدار کشورمان هم به اجرای موسیقی پرداخت.

علی مشهدی ویژگی بارز تطهیرکنندگان را داشتن ایمان قوی برشمرد و گفت: برای تطهیر کننده تفاوتی ندارد که فرد مورد نظر چه عنوان و منسبی در این دنیا داشته، لذا برای همه به طور یکسان اقدام می کند.

فاطمه حسین پور، برگزیده نظرسنجی مردمی برنامه با اشاره به سختی شغل تطهیر اموات گفت: شغل ما شبیه به آرایشگری است که دختری را برای ورود به خانه بخت زیبا می کند؛ ما هم با تطهیر و پوشاندن جامه سفید به اموات آنها را راهی خانه آخرت می کنیم.

ابوالفضل آقازاده نیز با بیان اینکه میت ترس ندارد و برخی از آدمهای زنده ترسناک تر هستند گفت: ما هم در فضای کار و البته پس از انجام امورات مربوط به فرد متوفی برای حفظ روحیه، مزاح و بذله گویی داریم؛ هرچند پا به پای همراهان عزیز از دست رفته ناراحتیم.

مریم هژبری نیز که سابقه ۱۵ ساله در امر تطهیر دارد گفت: من پیش از اینکه وارد این شغل شوم روحیات و خلقیات متفاوتی داشتم در حالیکه در حال حاضر صبورتر و متواضع تر شدم و سعی می کنم فضای خانه را معنوی و شاداب نگه دارم.

در بخش پایانی برنامه رضا یزدانی قطعه بوی عیدی را با همراهی گروه آوازی تهران به صورت زنده اجرا کرد و درباره تهرانگردی در ایام عید گفت: بافت قدیمی تهران را بسیار دوست دارم و حتما در دهه اول عید که تهران به نسبت همیشه خلوت تر است به این مناطق سر می زنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha