سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تدریس دروس تمهیدی فقه معاصر

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: با پیگیری‌هایی که از دفتر فقه معاصر و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور صورت گرفته است، مجوز برگزاری دروس تمهیدی فقه معاصر صادر و تدریس این دروس به زودی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که از دفتر فقه معاصر و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور صورت گرفته است، مجوز برگزاری دروس تمهیدی فقه معاصر صادر و تدریس این دروس به زودی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: دروس تمهیدی فقه معاصر در ۶ موضوع نظام حکمرانی اسلام و ولایت فقیه، نظام اقتصادی اسلام، فقه پول و بانکداری، فقه بورس، فقه عقود مستحدثه و فقه رمز ارزها طراحی شده که به عنوان مکمل درس مکاسب برای طلاب پایه نهم و دهم برگزار می‌شود و کسانی که یکی از این دروس را بگذرانند، امتیازاتی از جمله اضافه شدن ۱.۵ نمره تشویقی به امتحان کتبی درس مکاسب و ۱.۵ نمره تشویقی به امتحان شفاهی درس مکاسب و ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: هر کدام از دروس تمهیدی فقه معاصر در ۶۰ جلسه درسی برگزار می‌شود که اساتید می‌توانند این دروس را در ایام خاصی همانند ماه رمضان، تعطیلات نوروز و یا تعطیلات تابستان به صورت فوق‌العاده و روزانه دو درس برگزار نمایند تا تداخلی با دیگر دروس ایجاد نشود.

حجت الاسلام خدری تاکید کرد: از اساتید می‌خواهیم تا با توجه به اهمیت به روز بودن دروس تمهیدی فقه معاصر و توصیه اکید مدیر حوزه‌های علمیه کشور، این دروس را به طلاب و فضلای گرامی معرفی و تدریس آن را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha