شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب و فضلای چهارمحال و بختیاری

حوزه/ گردهمایی طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری مقیم حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و استاندار این استان در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نکونام در جمع طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری مقیم قم، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان، ضمن افتخار به حضور در جمع طلاب و فضلا به روایت «حُبُّ الدنیا راس کُلِّ خَطیئَهٍ» اشاره کرد و گفت: حب دنیا بزرگترین آفت برای هر انسان و برجسته ترین مانع در رسیدن به کمال است.

وی، ماه شعبان را ماه ریاضت و تهذیب نفس به معنای واقعی کلمه و نزدیک شدن به جایگاه بلند رسالت و ولایت توصیف کرد و اظهار داشت: ماه شعبان ماه پیچیده شده به رحمت و رضوان الهی است؛ در این ماه، راه برای توجه به این معنا و رسیدن به این قله فراهم تر است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام بر اهمیت جایگاه توجه انسان به خودشناسی اشاره کرد و ابراز داشت: توجه انسان به نفس و تهدیدهای آن امر مهمی است که باید خود را برای روبروشدن مجدانه با آن آماده نموده، دست خود را از توشه مسیر سعادت پر نماید.

وی با بیان این که باید مراقب باشیم که دنیا ما را مبهوت و وابسته خود و زمین گیر نکند، اظهار داشت: حتی فقیرترین و مستمندترین افراد نیز مستعد اسیر دنیا شدن هستند؛ چرا که دنیا وادی مکاری است که با فریب و حیله کار خود را پیش می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به فرازهایی از بیانات امیر المومنین علی علیه السلام اشاره و با تأکید بر این که راحتی‌های دنیا دوامی ندارد و نباید به آسودگی‌هایش دل بست، اظهار داشت: مشکلات دنیا بی پایان بوده، بلای آن همیشگی و مستمر است؛ هرکسی به نوعی گرفتار دنیاست.

وی با تاکید بر این که میان مهذب و عالم فاصله زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر عالم مهذب نشده، در مرکز علم خود را اصلاح نکند، هرجا که برود مردم را به گمراهی کشانده، به اسلام و مسلمین ضرر خواهد رساند. باید مراقب باشیم که حضور ۵۰ ساله ما در حوزه های علمیه و عرق جبین کسب علم، با دوری از تهذیب به هیزم‌های آتش جهنم تبدیل نگردد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با بیان این که خدا نکند پیش از این که خود را بسازیم، جامعه به ما روی آورد، اظهارداشت: اگر انسان خود را مهذب نکند، بیم آن می رود که هنگام مرگ با قلبی لبریز از بغض نسبت به ذات اقدس الهی جان سپارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش پایانی سخنان خود به سیره برخی از علمای تراز اسلام و سبک مواجهه ایشان با آزمون های الهی اشاره کرد و یادآور شد: بهره مندی از ویژگی های ماه مبارک شعبان توفیقی است که ضمن نورانیت بخشی به دل، انسان را برای استقبال و پیشوازی از ماه مبارک رمضان و کسب معارف الهی آماده می سازد.

پاسخ مقتدرانه سپاه  به شرارت‌های رژیم صهیونیستی از ویژگی های بارز دوران باشکوه انقلاب اسلامی است

آقای حیدری، استاندار چهار محال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، ضمن اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرارت‌های مستبدانه رژیم غاصب صهیونیستی، استقلال، عزت و سربلندی و نیز سرافرازی و اقتدار در پاسخ به یاوه گویی ها را از ویژگی های بارز دوران باشکوه انقلاب اسلامی توصیف کرد و اذعان داشت: ناامیدسازی مردم نسبت به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی و پمپاژ یاس در میان آحاد جامعه به ویژه جوانان، از مهمترین نقشه های شوم دشمنان است.

وی تغییر سبک زندگی مردم، القا شبهات و انحرافات و معرفی و تقویت عرفان های کاذب و نوظهر، تقابل جدی با عفاف و حجاب را از دیگر جبهه های فرهنگی دانست و یادآور شد: شکل گیری جنگ ادراکی میان مردم و مسئولین و ایجاد و تقویت شکاف میان ملت و دولت و نیز کور کردن بارقه امید در میان مردم و ایجاد تلخی در جامعه از دیگر راهبردهای جدید دشمنان ایران است.

حیدری روشنگری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی را مهمترین عامل رهایی جامعه از تاثیر توطئه ها و دسیسه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: درخواست مطالبات متراکم چند ساله از دولت چندماهه، یکی از رویکردهایی است که عده‌ای از ساده لوحان و جیره خواران استکبار بدان دامن زده با بزرگ نمایی مسائل، به سمت امنیتی سازی کشور حرکت می‌کنند تا مشکلاتی را پیش روی گام های بلند کشور برای حل مشکلات مردم ایجاد کنند.

وی اطلاع رسانی و بصیرت افزایی را مهمترین پایه جهاد تبیین عنوان کرد و با بیان این که حضور میدانی در میان مردم و سرکشی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استان از جمله رویکردهای جدید استانداری چهارمحال و بختیاری است، یادآور شد: توجیه فرمانداران و مسئولان ادارات مختلف استان و حرکت به سمت روان سازی خدمت به مردم و نیز پیگیری مستمر تخصیص اعتبارات استانی با مشارکت نمایندگان محترم مجلس در استان برای اتمام طرح های مهم استانی از دیگر برنامه هایی استانداری در ماه‌های اخیر بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، اعطای اختیارات بیشتر به استانداران را از جمله رویه های دولت انقلابی آیت الله رئیسی توصیف کرد و اظهارداشت: تسریع در معرفی و انتصاب مدیران موفق استانی و سرعت بخشی به ریل گذاری خدمت رسانی به مردم، از تاکیداتی است که پیگیری می گردد.

سخنران این نشست تشکیل کارگروه‌های تخصصی استانی و شناسایی ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان چهار محال و بختیاری و اولویت بندی پروژه‌ها برای قرار گرفتن در دستور کار را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: احصا مشکلات خاص استانی و اطلاع رسانی آن به مسئولان کشور، به ویژه ریاست محترم جمهور و رئیس محترم مجلس و در دستور کار قرار دادن طرح توسعه جهشی از رویکردهای جدید استانداری چهارمحال بختیاری است.

وی گزارشی از گستره نرخ بیکاری استان چهار محال و بختیاری ارائه کرد و با بیان این که برآنیم تا نرخ بیکاری استان با پیاده سازی طرح‌های راهبردی و ارائه راهکارهای عملیاتی کاهش چشم‌گیری پیدا کند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از استعداد بنیادهای مالی و اعتباری کشور و فعال‌سازی ظرفیت بخش خصوصی از جمله راهبردهای مهم استان در توسعه صنعتی و اقتصادی است.

حیدری به ظرفیت پروژه‌های جاده‌ای استان، تقویت حمل و نقل و ایجاد مسیر ترانزیتی و تبادل کالا اشاره کرد و یادآور شد: تمرکز بر روی تقویت بنیه‌های کشاورزی و دامپروری و تامین آب شرب پایدار استان چهارمحال بختیاری، از جمله تاکیداتی است که پیگیری می گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، صداقت و مجاهدت دولت مردمی آیت الله رئیسی برای حل مسائل و مشکلات انباشته کشور را ستودنی توصیف کرد و ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای با مانع تراشی ها به دنبال این هستند تا مردم مزه شیرین خدمت جهادی و صادقانه دولت مردمی و تاثیرات وحدت و همدلی همگانی را نچشند.

وی پرهیز از تفرقه افکنی میان نیروهای انقلاب و تمرکز بر مسائل اساسی کشور را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: جوانگرایی یکی از ویژگی های بارز دولت مردمی آیت الله رئیسی است که در کنار جوان گرایی، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تجربیات و دیدگاه‌های نخبگان پیشکسوت تاکید می‌گردد.

حیدری با تاکید بر این که وامدار هیچ گروه و جناحی نیستم و از دیدگاه های نخبگانی جریان های متعدد استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: مردمی بودن، گره گشایی از کار مردم، حضور میدانی در میان آحاد ملت، بازدید هفتگی مدیران استانی از شهرستان‌ها، جوان‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای پاکدست از جمله تاکیدات استانداری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، بر اهمیت تقویت حضور تبلیغی طلاب و فضلا در استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای حدود ۵۰۰ مسجد استان تنها ۳۰ روحانی مستقر هستند؛ استان شدیدا نیازمند حضور جهادی طلاب و فضلای ارجمند بوده و استانداری همواره آماده همکاری با طلاب و فضلای نخبه استان و اساتید معزز حوزوی است.

وی ضمن اشاره به برخی از مشکلات و دغدغه های اجتماعی استان چهارمحال بختیاری، با بیان این که مصوبات خوبی برای توسعه زیرساخت های استانی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آب رسانی به مناطق محروم استان تصویب شده است.

حیدری در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تقویت صنایع دستی و اشتغال خانگی، بهبود رویه گل‌خانه‌های استان، تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و گسترش گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم با تلاش و مجاهدت مخلصانه، گام های بلندی در راستای محرومیت زدایی استان برداریم.

پاسخ مقتدرانه سپاه  به شرارت‌های رژیم صهیونیستی از ویژگی های بارز دوران باشکوه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر کل سازمان تبلیغات استان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه بر اهمیت توجه طلاب بر رسالت طلبگی تبلیغ تاکید کرد و اظهار داشت: از مجموع ۱۴۷ وظیفه سازمان تبلیغان تبلیغات، حوزه تبلیغ تنها یکی از این وظایف است.

وی با بیان این که سرانه تبلیغی استان چهارمحال بختیاری، ۱۹ مبلغ با ۱۰۳ هزار تومان بود که امروز نهایتا به ۳۰۰ هزار تومان برای هر مبلغ افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بر اساس راهبردهای ابلاغی، مردمی اداره شدن عرصه تبلیغ و تاکید بر حمایت های مردمی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر این که برادرانه برای حضور دوستان و عزیزان در استان التماس نموده، دست یاری عزیزان را می بوسیم، خاطرنشان کرد: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است که در سالیان اخیر گسترش چشم‌گیری در کشور یافته است و مناطقی که بنیه دینی قوی تری دارند، کمتر با این آسیب خانمان‌سوز مواجه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با تاکید بر این که ۳۰ ظرفیت تبلیغی برای حضور طلاب و فضلا در استان فراهم شده و استان شدیدا نیازمند حضور طلاب ارجمند است، خاطرنشان کرد: اهتمام به حضور مستمر طلاب در اولویت بوده، از عزیزان انتظار داریم تا در ایام تبلیغی حضور پررنگی در استان داشته باشند.

وی با اشاره به این که برای نیمی از جمعیت استان و حدود ۵۰۰ هزار نفری بانوان، هیچ نهاد متولی و برنامه منسجمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ زیربنای طراحی کلان سیاست ها در کشور قرار گیرد؛ نیاز است تا برای کاهش آسیب‌های فرهنگی، توجه به فرهنگ در دولت مردمی ارتقاء یابد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با تاکید بر این که زمینه سازی برای مقدمات تحصیل واجبی که وجوب آن مستقر شده نیز واجب است، خاطرنشان کرد: تغییر وضعیت رویکرد تبلیغی از چالش‌های پیش روی کشور بوده؛ مسئله عرفان‌های کاذب و ملی گرایی افراطی در میان برخی از هم وطنان به ویژه جوانان افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام نظرپور نماینده طلاب و فضلای شهرکرد، اردل و فارسان نیز در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از آمار طلاب و فضلای استان چهار محال و بختیاری با بیان این که از ۱۸۰۰ طلبه مشغول به تحصیل استان، ۱۲۰۰ طلبه در مدارس علمیه قم و ۸۰۰ نفر در حوزه استان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: چهار محال و بختیاری مملو از تربیت یافتگان معارف دینی در سطوح عالی تحصیلی و برخوردار از استعدادهای درخشان حوزوی است؛ تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه قم و مجتهدان حوزوی از طلاب استان چهارمحال و بختیاری هستند.

وی به ولایت مداری و حضور میدانی طلاب و فضلای استان در عرصه های مختلف تبلیغی اشاره کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب ماه ها پیش از برگزاری انتخابات، کارگروه تخصصی انتخابات را با هدف خلق حماسه حضور ملت در انتخابات تشکیل داد.

حجت الاسلام نظرپور، در ادامه به برخی از دغدغه ها و مشکلات طلاب و فضلای چهار و محال بختیاری اشاره کرد و اذعان داشت: آیا می‌توان با شهریه ۲ میلیون تومانی طلاب، پاسخگوی اجاره مسکن، هزینه برق، آب و گاز و پوشاک و خوراک خانواده و فرزندان بود!؛ طلاب و فضلا علی رغم تمام مشکلات و دغدغه های معیشتی، مجاهدانه و مخلصانه پای رسالت تبلیغی خویش ایستاده‌اند.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد، اردل و فارسان، افزود: با توجه به سپری شدن هشت سال بی مهری دولت پیشین به نهادهای فرهنگی کشور، نیاز است تا از لحاظ سخت افزاری مساجد، حوزه های علمیه، کانون های فرهنگی و مصلاهای نماز جمعه، پایگاه‌ها و قرارگاه‌های فرهنگی تقویت شوند؛ همواره باید قدردان تلاش سربازان خط مقدم جبهه اندیشه و فرهنگ باشیم.

حجت الاسلام نظرپور، بر اهمیت تاسیس مجتمع یکپارچه فرهنگی طلاب، توجه به ساخت خانه عالم، تقویت صندوق طلاب استان و حمایت از مبلغین و گروه های تبلیغی تأکید کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی رغم گذشت بیش از ۶ ماه از استقرار دولت انقلابی، همچنان مسئولان و بانیان وضع موجود بر سر کار حضور دارند و موانعی را در مسیر پیش برد اهداف انقلابی دولت و ملت ایجاد می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha