دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کشکولی

حوزه/ تجمع طلاب و روحانیون اصفهان در اعتراض به کشتار وحشیانه جوانان بی گناه توسط آل سعود، در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین کریم کشکولی، پیش‌از ظهر امروز در تجمع طلاب و روحانیون اصفهان که در اعتراض به کشتار وحشیانه جوانان بی گناه توسط آل سعود، در مدرسه صدربازار برگزار شده بود با بیان اینکه خدا در قرآن چند گروه را برانگیخت و آوازه ‌ی تمام آفرینش قرار داد عنوان کرد: خداوند پیامبران را انتخاب کرد و بر همه عالم برتری داد، اما عده ای در مقابل این جریان ایستادگی کردند.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان با اشاره به تاریخچه تشکیل حکومت آل سعود، خاطرنشان کرد: از سال ۱۲۱۶ این قوم به سردمداری سعود پدر عبدالعزیز و دوازده پسرش که آخرین آنها سلمان است حکومت آل سعود را برقرار کردند و بعد فرزندان سلمان آخرین سلسله جنبان این گروه هستند.

وی ادامه داد: عقیده آل سعود از ابن تیمیه شکل گرفته که صریحا خدای متعال را جسم می‌داند و معتقد است چهار انگشت پرودگار از عرش بزرگتر است.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان با بیان اینکه ابن تیمیه معتقد است خدا در بعضی قضایا اشتباه و عذرخواهی کرده است، ابزار داشت: ابن تیمیه خدا را مثل آدم متصور است و به جز داشتن محاسن و اندام تناسلی همه آنچه برای انسان وجود دارد را برای خدا قائل است.

وی با اشاره به اینکه ابن تیمیه تسلط خدا بر عوالم را نفی می‌کند و خدا را بی خبر از عالم می‌داند عنوان کرد: ابن تیمیه در دمشق منبر می‌رود و می‌گوید همانطور که من از منبر پایین می‌آیم خدا هم در ماه رمضان از عرش پایین می‌آید.

کشکولی با تشریح این موضوع که آل سعود هر جریانی مقابل عقیده خود را محکوم به فنا می‌داند، خاطرنشان کرد: به گواه تاریخ این تفکر آدم ‌های مقابل خود را از سر راه بر می‌دارند.

وی در تشریح خصوصیات رفتاری آل سعود برای حاکم شدن در عربستان، اظهار کرد: افراد دارای این تفکر چندین نوبت در عربستان به مکه و مدینه هجمه آوردند، ولی شکست خوردند، سپس به طائف حمله کردند و چند هزار نفر را کشتند و در نهایت این جریان نهایت با فساد، جنگ و خونریزی که در مدینه راه انداختند خود را حاکم بر عربستان کردند.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان ادامه داد: بعد از ملک عبدالله، آل سعود تغییر استراتژی داد و با اهرم فشار همه مخالفین خود را به تدریج از سر راه برداشت و شهادت ۸۱ جوان اولین و آخرین جنایت این‌آل جنایتکار نخواهد بود.

وی با تبیین این مهم که به عقیده بسیاری از بزرگان دینی و حتی کارشناسان سیاسی، آل سعود رو به افول است، خاطرنشان کرد: در منطقه شرقیه، شیعه به شدت گسترش پیدا کرده، همچنین در جنوب عربستان در طائف، زهران و در شمال آن و در یمن شیعه نیز جز مکاتب فراگیر شده است.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات استراتژیک اخیردولت آمریکا باعث شده عربستان در منطقه احساس تنهایی کند، اظهار کرد: در درون آل سعود دیگر آن هماهنگی های قبلی وجود ندارد و شاهزاده ها به جان هم افتاده‌اند، حتی در دستگاه آل سعود نبردهای مسلحانه امروز رقم می خورد.

وی در توضیح وظیفه ما در مقابل این جریانات، اظهار کرد: ما وظیفه داریم که اولا شرارت های آل سعود را محکوم کنیم و در میدان محکومیت به هر شکل استقامت نماییم.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان، طالبان را به عنوان یک تفکر نشات گرفته از وهابیت در افغانستان دانست و عنوان کرد: روی کار آمدن طالبان نشانه تغییر استراتژیک آن‌ها است، اما اگر حاکمیت ایران نبود این تفکر در پی استقرار حاکمیت القاعده بود.

وی تصریح کرد: تفکر وهابیت امروز به شکل کاملا نرم در حال برنامه ریزی برای قدرت یافتن خود است، یکی از کارهایشان تولید نسل در مناطق مختلف جهان خاصه کشورهای شیعه نشین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha