دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1014276
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در فارس به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ایام نوروز خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: صلوات در این ماه بسیار تاکید شده است، لذا فرستادن صلوات موجب آثار بسیاری در انسان می شود.

وی در ادامه با تصریح اینکه هشتمین سال برگزاری طرح آرامش بهاری در استان فارس است، اضافه کرد: اجرای طرح امسال آرامش بهاری در ۱۹۰ بقعه متبرکه و در شهر شیراز از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به برنامه های اوقاف در ایام نوروز و نیمه شعبان خاطرنشان کرد: غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در آخرین پنج شنبه سال در شیراز و استان فارس، اعزام ۷۰ مبلغ غیر بومی از شهر مقدس قم طی ۲ مرحله و استفاده از ۱۰۰ مبلغ بومی و برپایی ۱۸ خیمه معرفت شامل بخش مشاوره، غربه های عفاف و حجاب، عرضه محصولات فرهنگی در نقاط مختلف فارس از جمله بخشی از فعالیت های اداره کل اوقاف است.

وی عنوان کرد: راه اندازی ۹۰ ایستگاه صلواتی شبانه روزی در بقاع متبرکه و همچنین محور های تردد زائران نوروزی، همچنین از جمله فعالیت های شبانه روزی ۱۰ مسجد در راه های مواصلاتی در سطح استان فارس، تجهیز و راه اندازی ۱۴۳ باب زائر سرا در امام زاده های استان فارس از جمله امامزاده اسماعیل فسا، سید حسین کازرون و جهرم و سید حسین سعادت شهر، سید محمد خوشاب فراشبند، نظام الدین نوجین فراشبند و امامزاده شهید فراشبند، همچنین امام زادگان احمد و جعفر بهمن آباده، سید علی ایزدخواست، سید محمد شورجستان آباده و مسجد بین راهی سورمق از جمله دیگر برنامه به شمار می رود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: پیش بینی و آماده سازی تعداد ۲۰۰ حسینیه جهت استقرار اضطراری در ایام تعطیلات مجهز و آماده پذیرای مسافران و زائران خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha