یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد گفت: وقتی مردم عدالتخواه و استکبار ستیز شوند، زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، با تبریک نیمه شعبان، گفت: وقتی مردم در مقابل دشمنان قیام و حرکت می‌کنند و به استکبار ستیزی می‌پردازند، مستکبر و ظالم به فکر کشتار و براندازی آنها می افتد، اما اگر مردم حاکمیت ظلم را بپذیرند، ظالم با آنها کاری ندارد.

وی بیان کرد: اگر شیعیان منطقه شرق عربستان با ظالم کاری نداشتند، حکومت‌شان هم با آنها کاری نداشته و این جنایات را مرتکب نمی‌شد، اما چون آنها در مقابل ظلم و استکبار جنگیدند، در اقدامی وحشیانه جوان ۱۷ ساله آنها را گردن زدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ظلم و جور وقتی افزایش می‌یابد، امام زمان(عج) ظهور می کند تا جهان را پر از عدل و داد کند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار داریم، افزود: دشمنان، اسرائیل را درست کردند تا سفره اسلام را از این منطقه جمع کنند، اما اکنون بعد از ۷۰ سال، اسرائیل به ذلت و شکست افتاده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به میلاد امام عصر (عج) اظهار کرد: همه هیجان، توجه و حرکت‌های جهادی قوی و نیرومند ما با توجه خاص وجود مقدس امام زمان(عج) معنا می یابد و حال ما را نیز آن حضرت اداره می‌کند که تحلیل این موضوع بستگی به فهم و آگاهی ما دارد .

آیت الله علم الهدی بیان کرد: روایات متواتری از شیعه و اهل سنت از پیامبر (ص)نقل شده که اگر از عمر دنیا یک روز باقی نماند، در همان یک روز مردی از اهل بیت من مبعوث خواهد شد و دنیا را پر از عدل و داد می کند، همانطور که پر از ظلم و جور شده باشد.

وی افزود: عده‌ای از افراد کوته‌فکر معتقدند، هر اقدام اصلاحی و حرکت مبارزاتی با استکبار و ظلم که برای اصلاح مفاسد صورت بگیرد، فایده ای نداشته، چراکه تا زمین پر از ظلم و جور نشود، امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: وقتی مردم به جایی می‌رسند که جز حاکمیت الهی هیچ چیز نمی‌تواند عدالت و انسانیت را تامین کند، در اجرای حاکمیت الهی به دنبال مظهر خدا می گردند و آن مظهر، امام زمان(عج) است که در پس پرده غیبت با سرانگشت خود همه‌ امور را جهت می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین افشاری IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    اللهم صلی علی محمدوآل محمدالائمه والمهدیین وسلم تسلیماکثیرا