شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استقبال از شهید گمنام در کنگره شهدای کهکیلویه و بویر احمد

حوزه/ رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: دومین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در آبان سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی‌اکبر خوشگفتار مقدم در جلسه کنگره ملی شهدای استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد گفت: همچنین پیش‌اجلاسیه‌هایی همچون شهدای اصناف، شهدای ناجا، بانوان شهیده، شهدای ارتش، شهدای طلبه و روحانی و شهدای فرهنگی و دانش آموز (جوانان) در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمین تولید کتاب درباره شهدای استان اعلام کرد: تاکنون تعدادی کتاب توسط این ستاد و سایر موسسه ها و سازمان ها تولید شده است.

خوشگفتار مقدم افزود: در زمینه تولید کتاب نهادهایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات جمکران، جامعه الزهرا(س) و نیز بخش خصوصی مشارکت داشته اند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم همچنین از تولید کتابِ عکسِ «از قم تا قم» (از اعزام به جبهه تا بازگشت یا شهادت) خبر داد.

وی برگزاری جشنواره‌های تئاتر و سرود با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان استان؛ تولید فیلم‌های مستند فرماندهان لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و رونمایی از مستند شهید کریمی؛ تولیدات فضای مجازی (شامل عکس‌نگاشت، نماهنگ، کلیپ)؛ حمایت از یادواره‌های محلی و قشری؛ برگزاری یادواره های متعدد از جمله یادواره شهید زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان در هر سال؛ ایجاد بوستان یادمان شهدای استان قم با همکاری شهرداری و کاشت ۶۰۹۰ نهال؛ تولید و نصب تعدادی سردیس شهدای استان به همت شهرداری و برگزاری جلسات و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس را از جمله فعالیت های انجام شده این کنگره برشمرد.

خوشگفتار مقدم همچنین تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما؛ تجلیل از مادران و همسران شهید؛ دیدار با خانواده های گرانقدر شهیدان؛ تولید پنج شماره نشریه «معبر» با شمارگان ۷ هزار نسخه؛ برگزاری تعدادی از مسابقات ورزشی با نام شهیدان استان؛ نامگذاری تعدادی از معابر شهری و اماکن ورزشی به نام شهدای استان؛ توزیع بسته های معیشتی؛ افتتاح خانه‌موزه شهید زین الدین با همکاری شهرداری؛ ضبط خاطرات طنز رزمندگان برای تولیدات تصویری و رسانه‌ای؛ تولید پوستر از شهدای استان؛ تشکیل کمیته پیشکسوتان و تدوین سند جامع مجمع پیشکسوتان برای نخستین بار در استان را برخی دیگر از فعالیت های کنگره مذکور دانست.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی در رابطه با تهیه ۵۰ تابلوخط و نقاشی‌خط با موضوع شهدای استان؛ برگزاری کارگاه های آموزشی خط و خوشنویسی؛ برگزاری مسابقه خط تحریری دانش‌آموزی با کمک اداره کل آموزش‌وپرورش؛ جمع‌آوری اطلاعات پشتیبانی جبهه‌ها و تجلیل از مقام خطاطان دفاع مقدس خبر داد.

خوشگفتار اظهار داشت: ستادهای کنگره شهدای شهرستان ها و بخش های استان تشکیل شده و فعالیت های ستاد استان متناسب با ظرفیت ها به آنان واگذار شده است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی درخواست کرد تا این کنگره را در برگزاری هر چه باشکوه تر دومین دوره آن یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha