دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: سال نو بهترین فرصت برای زدودن دل از غبار کینه و کدورت هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام شهاب مرادی، در ویژه برنامه نوروزی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فراز نخست دعای تحویل سال گفت: در ابتدای این دعا ما خداوند را با نام «مقلب القلوب» یعنی کسی که قادر به ایجاد تحول در دل ما است خطاب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خدایی که مدبر لیل و نهار است و تدبیر همه امور عالم را در دست دارد، قادر است که در قلب و جان و دل ما نیز تحول ایجاد کند.

این کارشناس مذهبی افزود: قلب انسان منشاء و سرچشمه تمام امور او است. انسان اگر قلبی سلیم داشته باشد تمام کارها و اعمال او نیک و چنانچه قلبش ناسالم باشد اعمال وی نیز اعمالی پلید خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌هایی که قلب انسان را ناپاک می‌کند، حقد و کینه است. کسی که از دیگران به هر دلیلی کینه به دل می‌گیرد در واقع سلامت قلب خود را به مخاطره انداخته است.

مرادی افزود: دلی که در آن کینه جای داشته باشد آن دل مریض است و در چنین دلی محبت خدا و اولیاء الهی جای نخواهد گرفت.

وی ابراز کرد: کسی که دل پر کینه داشته باشد در عالم بالا و در نزد پروردگار نیز آبرویی ندارد قلب سلیم و دل پاک هرگز کینه‌ای از کسی به دل نمی‌گیرد.

مرادی اظهار کرد: وقتی قلب انسان دچار مشکل و بیماری می‌شود نزد پزشک می‌رود اما زمانی که روح و روان انسان دچار مشکل شود باید دست توسل به دامان اهل بیت(ع) بزند و دعا کند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین، علی(ع) بیان کرد: از منظر این امام معصوم کینه برای قلب انسان مانند سم است و اگر انسان حقد و کینه را کنار بگذارد با آرامش خاطر بیشتری می‌تواند زندگی کند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: انسان مومن اهل گذشت است و اگر خطایی را از کسی مشاهده کرد او را می‌بخشد و کینه او را به دل نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: زمان تحویل سال و آغاز سال نو که طبیعت رخت نو به تن می‌کند و دگرگونی عظیمی در طبیعت رخ می‌دهد بهترین فرصت برای ایجاد تحول در دل و خالی کردن دل از کینه و کدورت است.

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: احسن الحال زمانی ایجاد می‌شود که انسان کینه‌ای از کسی در دل نداشته باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha