دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش در جمع زائرین راهیان نور، گفت: باید اقدامات تاریخ‌ساز نوجوانان شهید دوران دفاع مقدس، با استفاده از ظرفیت‌های هنری، برای نوجوانان تبیین شود که در این راستا از ظرفیت اهالی هنر و رسانه، بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با حضور در یادمان شهدای شلمچه، به خیل زائرین راهیان نور پیوست.

وی پس از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام شلمچه، در جمع زائرین بیان کرد: پیشرفت و اقتدار همه‌جانبه ایران اسلامی، مدیون خون شهدای والامقام این سرزمین است.

نوری، شلمچه را قطعه‌ای از بهشت و محل عروج جوانان ایران اسلامی دانست و گفت: مسیر شهدا، در امتداد مسیر الهی است و ترویج فرهنگ شهدا و گفتمان ایثار در جامعه، نقش مهمی در تقویت روحیه آحاد ملت ایفا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه ترویج سیره شهدا به‌عنوان الگوی برتر برای رشد جامعه یک اولویت است، افزود: دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند، که یکی از نمونه‌های بارز آن، شهید حسین فهمیده است.

وی، ادامه داد: باید اقدامات تاریخ‌ساز چنین نوجوانانی با استفاده از ظرفیت‌های هنری، برای نوجوانان تبیین شود که در این راستا از ظرفیت اهالی هنر و رسانه، بهره خواهیم گرفت.

نوری، در پایان اظهارداشت: بحمدالله اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه تعلیم و تربیت صورت گرفته که باید روز به روز و در کل سال این برنامه‌ها تقویت شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha