شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: چاپ بنر شعار سال ضرورتی ندارد و شاید برخی از موارد جایز نباشد که از بیت‌المال برای این کار هزینه کنیم، چرا که همه مردم شعار سال را می‌دانند، آنچه مهم است دیدن تلاش و عملکرد مسئولان برای تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: عبرت‌گیری از فصل بهار در ایامی که شاهد صله‌رحم هستیم از مصادیق تقوا است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقاط مثبت ایام عید، گفت: صله رحم و کنار گذاشتن کدورت‌ها و مشکلات، از مظاهر تقوا است که باید مورد توجه همگان باشد.

استفاده از بیت المال برای چاپ بنر شعار سال جایز نیست

امام جمعه همدان با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب که مشکلات اقتصادی مردم را تلخ‌ترین اتفاق سال دانستند، مطرح کرد: در دهه ۹۰، رهبر معظم انقلاب ۶ بار مسئله تولید را در شعار سال، مورد تاکید قرار دادند و این نشان دهنده دغدغه ایشان در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی با بیان اینکه تولید قوه محرکه کشور و برطرف کننده مشکلات خواهد بود، یادآور شد: این انتظار از مسئولان و متولیان وجود دارد که نه به صورت شعاری که به صورت عملی برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: چاپ بنر ضرورتی ندارد و شاید برخی از موارد جایز نباشد که از بیت‌المال برای این کار هزینه کنیم، چرا که همه مردم شعار سال را می‌دانند، آنچه مهم است دیدن تلاش و عملکرد مسئولان برای تحقق شعار سال است.

بروکراسی شدید اداری دلسردی نخبگان را به همراه دارد

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: از اهداف شرکت‌های دانش بنیان، هم‌افزایی علم و ثروت و تجاری سازی علم است که در این عرصه نخبگان می‌توانند با علم خود، ارزش افزوده اقتصادی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از وابستگی اقتصاد کشور به نفت، گفت: مسئولان کشور لازم است که با آینده پژوهی به فکر آینده کشور باشند و در این مسیر از ظرفیت نخبگان به نحو احسن استفاده کنند.

وی عدم استفاده درست از ظرفیت جامعه نخبگانی را از مشکلات موجود در کشور دانست و یادآور شد: متاسفانه بروکراسی شدید اداری باعث دلسرد شدن بسیاری از نخبگان شده، که لازم است در این عرصه نیز شاهد اتفاقات مبارکی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به نبود بازار کار برای تولیدات شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد دولت می‌تواند برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جامعه نخبگان، دستگاه‌های دولتی را به استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان تشویق و یا موظف کند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید به صورت کمی و کیفی مورد توجه باشد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد بسته حمایتی دولت برای رشد و ارتقای جایگاه شرکت های دانش بنیان باشیم.

شرکت‌های دانش بنیان اجازه خام فروشی محصولات کشاورزی استان را ندهند

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی، صنعت اول استان است، خاطر نشان کرد: در حدود یک سوم اشتغال استان به کشاورزی اختصاص دارد، اما لازم است این موضوع بررسی شود که تا چه میزان از سود محصولات کشاورزی به خود کشاورزان می‌رسد.

وی با گلایه از خام فروشی محصولات در داخل استان، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان لازم است تا از ظرفیت بالایی که در استان همدان در عرصه محصولات کشاورزی و تولیدات وجود دارد استفاده کنند و با علم خود مانع از خام‌فروشی محصولات شوند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تقدیر از مجموعه‌های خدمت‌رسان در ایام تعطیلات نوروزی، یادآور شد: قطعا حضور گردشگر در همدان به اقتصاد این استان کمک خواهد کرد، بنابراین ضروری است تا برنامه‌ریزی جدی برای جذب گردشگر در دستور کار متولیان قرار گیرد.

امیدواریم سال آینده، سال رفع مشکل گرانی باشد

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده سال شاهد کاهش تورم و رفع مشکلات معیشتی باشیم، یادآور شد: در پایان سال محصولات و اقلام به اندازه کافی در بازار وجود داشت، اما مشکل اصلی، مشکل گرانی بود و لذا امیدواریم با حرکت جهادی دولت این مشکل گرانی و معیشتی مردم در سال آینده برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha