دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین بنیادی

حوزه/ اقتصاد مقاومتی، نظریه‌ای جامع است که پویایی، قدرت و استقلال اقتصادی را رقم می‌زند، از این‌رو لازمه‌ اقتصاد مقاومتی، پویایی و بروز بودن آن است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اشاره به انتخاب شعار و نام گذاری در ابتدای هر سال از سوی رهبر انقلاب، گفت: انتخاب نام‌ها و تعیین شعارهای سال از جانب رهبر معظم انقلاب، اصول رفتاری و جهت تلاش و فعالیت‌های عموم دستگاه‌ها و آحاد ملت در کشور را مشخص می‌کند تا اولویت‌های کشور با برنامه‌ریزی، انسجام و شتاب بیشتر و بهتری صورت پذیرد.

انتخاب نام‌های سال بر اساس مطالعات میدانی از سوی مقام معظم رهبری انجام می‌پذیرد

این استاد حوزه، اضافه کرد: چنانچه معمولا در منویات رهبر معظم انقلاب تصریح می‌شود، نام‌گذاری سال‌ها براساس مطالعات میدانی و مشورت با متخصصین انجام می‌شود تا آنچه باید سامان پذیرد و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد، در میدان عمل و کار و تلاش در مقیاس کلان، خود را به مرحله ظهور برساند، بنابراین شناخت معظم‌له از نیازها و مسائل اصلی کشور، عامل اصلی در نام‌گذاری سال‌ها می‌باشد.

نام‌گذاری سال‌ها جنبه عملی دارد

وی ادامه داد: نکته‌ای که درباره نام‌گذاری سال‌ها مهم است، جدیت در لحاظ عملی آنهاست تا جنبه شعاری؛ در حقیقت اهداف نام‌گذاری سال‌ها را باید با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مفید، قابل تحقق و بسترسازی مناسب برای رسیدن به اهداف مشخص شده، مهیا نمود تا زنجیره نام‌های سال بروز و ظهوری عملی پیدا کند که البته بدترین آسیب‌ها در این رابطه، سطحی‌نگری و شعاری کردن نام‌های سال می‌باشد.

تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سه ضلع تحول‌زا در حوزه اقتصاد

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی، نظریه‌ای جامع است که پویایی، قدرت و استقلال اقتصادی را رقم می‌زند، از این‌رو لازمه‌ی اقتصاد مقاومتی، پویایی و بروز بودن آن است که نه تنها قابل رقابت بلکه انحصار در بخش‌های حیاتی اقتصاد را به دنبال داشته باشد و این به معنای آن است که «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» می‌تواند راه را برای پیشرفت شایسته اقتصادی هموار کند.

همّت و غیرت رسیدن به سه مؤلفه پیشرفت اقتصادی را مهیا کند

این استاد حوزه، عنوان کرد: یقینا مهم‌ترین عامل در عملی شدن سه عنوان مذکور در نام‌گذاری امسال، همت مضاعف و غیرت اسلامی ایرانی می‌باشد که چرخ اقتصاد بر مبنای راهبرد و اهداف عالیه انقلاب اسلامی را عملی کند، بر همین اساس گام نخست «خواستن» است که مقدمه «ما می‌توانیم» می‌باشد تا ره‌آوردی روشن در زمینه خلاقیت‌های اقتصادی و اشتغال آفرینی به ارمغان آورد.

چشم‌انداز اقتصاد ایران روشن و امیدوار کننده است

وی بیان داشت: نکته آخر آنکه با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر، نوید رونق‌بخشی در بخش تولید و اشتغال از همیشه در سترس‌تر باشد و آینده‌ای روشن در حوزه اقتصاد رقم خورد که چنانچه عرض شد لازمه این مهم، «همت مضاعف و تلاش بیشتر» می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha