یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست فعالسازی مبلیغن توانمند در مدارس آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1401

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: در امر تبلیغ لازم است تا از افرادی هم‌گرا، ولایت‌پذیر و جامعه‌گرا استفاده شود، چرا که این افراد به دنبال این هستند که باهم‌افزایی و مشورت گرفتن از دیگران به بهترین نحو کار خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست فعال‌سازی مبلغین توانمند در مدارس آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، خانم مطوس، سرپرست حوزه علمیه خواهران، با هدف آشنایی مدیران مدارس علمیه خواهران با ستاد مدارس محمد امین (ص) و هماهنگی بیشتر جهت اعزام خواهران مبلغ به مدارس آموزش‌ و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این نشست خانم فاطمه مطوس، سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین، بر ضرورت اشراف مدیران مدارس علمیه خواهران بر فعالیت مبلغین مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان لازم است تا اشراف و نظارت کامل بر فعالیت‌های مبلغین مدارس علمیه خود داشته باشند و مبلغان نیز در مقابل موظف هستند تا محتوای آموزشی خود را با مدیران هماهنگ کنند و از مستقل عمل کردن بپرهیزند.

وی با بیان اینکه محوریت قرار دادن قرآن، موجب جذب قلوب و اثر بخشی کلام می‌شود، گفت: غیرممکن است طلبه‌ای مباحث تبلیغ را ارائه دهد و از آیات قرآن بهره نبرد، بنابراین لازم است طلاب محتوای آموزشی خود را مزین به آیات قرآنی کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن بیان تاریخچه‌ای از حضور روحانیون در مدارس آموزش‌ و پرورش و راه‌اندازی مدارس محمدامین(ص)، اظهار داشت: این ستاد برای جذب و اعزام حداکثری مبلغان آقا و خانم به مدارس آموزش‌وپرورش در سال جاری آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی افزود: در امر تبلیغ لازم است تا از افرادی هم‌گرا، ولایت‌پذیر و جامعه‌گرا استفاده شود، چرا که این افراد به دنبال این هستند که باهم‌افزایی و مشورت گرفتن از دیگران به بهترین نحو کار خود را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با توجه به‌ضرورت توانمندسازی مبلغات جهت حضور در مدارس، گفت: در این راستا دوره های آموزشی در تابستان پیش رو برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت هماهنگی و انسجام با آموزش‌وپرورش استان، اظهار داشت: استفاده از خواهران طلبه، متناسب با استعدادهایشان در امر تبلیغ، یک ضرورت است.

وی در ادامه بیان داشت: طلاب از ابزارها و شیوه‌های جدید در تبلیغ خود استفاده کنند تا میزان اثربخشی آن‌ها افزایش یابد.

در پایان این نشست، حجت‌الاسلام حسینی، کارشناس تبلیغ و نماینده طرح هجرت استان خوزستان به سؤالات مدیران مدرسه علمیه خواهران پاسخ داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha