دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جهادتبیین

حوزه/ مدرس و پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات موفقیت در جنگ ترکیبی امروز، اهتمام نسبت به جهاد تبیین در بستر فضای مجازی است.

حجت الاسلام محمدرسول بهرامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که راهبرد فعلی نظام سلطه در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران در قالب جنگ ترکیبی است، اظهار داشت: در جنگ ترکیبی برای غلبه بر حریف، از ابزارها و شیوه های گوناگون استفاده می شود که یکی از آن ها ناظر به ابزارهای رسانه ای و به خصوص فضای مجازی است که امروزه اتفاقاً کاربرد و اثرگذاری بالایی دارد.

وی افزود: در این جا باید توجه داشت که جنگ دشمن در بستر رسانه و فضای مجازی به نحوی است که تلاش می کند تا ایده ها، ساختارها، کارگزاران و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در ابعاد و سطوح مختلف را تخریب کند و برعکس، خود و آن چه که متعلق به خود است را به عنوان دوای درد مردم ایران جا بزند.

وی همچنین گفت: به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب با حکمت و درایت بالای خویش بر اهمیت جهاد تبیین به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی تأکید کرده اند چرا که از جمله مهم ترین الزامات موفقیت در جنگ ترکیبی، همین جهاد تبیین در فضای مجازی است.

این فعال فرهنگی و رسانه ای در ادامه با تأکید بر این که یکی از مهمترین بایسته ها در راستای مقابله با دشمن و توطئه های شوم آن، اهتمام نسبت به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: چنانچه به فرازهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب نیز عنایت داشته باشیم، به خوبی متوجه می‌شویم که اندیشه، تفکر و روحیه انقلابی تا چه میزان از نگاه مقام معظم رهبری، حائز اهمیت است و این که در این راستا به خصوص باید کار عمیق و مستمر فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف جدی دشمن در مقطع حساس کنونی، تضعیف باور و روحیه انقلابی ملت ما به ویژه نسل جدید است، چرا که با وجود اندیشه و روحیه انقلابی در میان مردم، آنها در مواجهه با انقلاب و نظام اسلامی، عملاً راه به جایی نخواهند بُرد.

حجت الاسلام بهرامیان همچنین در خاتمه با بیان این که دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی به دنبال ناامید کردن مردم و نسل جوان است، گفت: یکی از کلیدواژه‌های بسیار مهم در بیانیه گام دوم، تأکید بر حفظ و تقویت اُمید در جامعه است، تا آن جا که رهبر عزیزمان، اولین و ریشه‌ای ترین جهاد را جهاد اُمیدآفرینی و تقویت نگاه خوشبینانه به آینده بر می‌شمرند که همین جهاد تبیین در فضای مجازی و عرصه رسانه باید در نهایت منجر به تحقق همین هدف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha