چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بر لزوم تبیین دستاوردها و برکات نظام جمهوری اسلامی در بستر فضای مجازی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت روز ۱۲ فروردین که به مناسبت حماسه ماندگار مردم به عنوان روز"جمهوری اسلامی" نامیده شده است، اظهار داشت: حضرت امام(ره) با صدور پیام مهمی به مناسبت این روز و پس از رأی قاطع و تاریخ ساز ملت به نظام جمهوری اسلامی تأکید فرمودند: "من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنم. به دنیا اعلام می کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند".

وی افزود: با نگاهی عمیق به مشروح پیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عینه متوجه می شویم که نگاه و رویکرد امام خمینی(ره) به تأسیس نظام جمهوری اسلامی، فراتر از بحث تشکیل یک ساختار سیاسی جدید برای کشور و اتفاق نظر ملت بر این خواسته است، چه آن که ایشان درون مایه های فکری و معرفتی آن هم با رویکرد انقلابی و دینی را در این پیام مورد توجه جدی قرار داده اند و از این حیث باید گفت که هر ساله در روز دوازدهم فروردین ماه به عنوان "روز جمهوری اسلامی" بازخوانی این پیام امام خمینی(ره) برای مردم و به خصوص مسئولان و کارگزاران نظام یکی از ضرورت هاست.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: به اذعان دوست و دشمن، امام راحل با بصیرت الهی خویش و مشخص کردن و برگزار کردن رفراندوم به جریان مبارک انقلاب اسلامی، مشروعیت عینی و مردم‌سالارانه بخشیدند و این نکته مهمی است که امروزه بیش از گذشته، اهمیت و ضرورت آن را درک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این که فراتر از درخشش های انقلاب و نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های گوناگون، یکی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه بین الملل آن است که در دنیای کنونی، گفتمان انقلاب اسلامی، بُعد جهانی به خود گرفته، چنان که نظام سلطه و مستکبران عالم با وجود همه دشمنی ها، به هیچ وجه نمی توانند آن را حذف کرده و یا نادیده بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر ۴۳ ساله اش با وجود همه فشارها و تحریم ها و فتنه انگیزی های دشمنان، با اقتدار و صلابت به راه خود ادامه داده و امروزه در دنیا الهام بخش بسیاری از ملت ها به خصوص جبهه مستضعفان است.

وی افزود: گرچه دشمن در این سال ها به دنبال مأیوس کردن مردم و به ویژه نسل جوان از انقلاب و نظام بوده اما آحاد ملت، بارها در بزنگاه های مختلف از جمله در انتخابات ها، با حضور هوشمندانه خود در صحنه‌های مختلف، زمینه حقارت و نومیدی دشمنان را فراهم کرده اند.

وی در خاتمه از فعالان رسانه ای به خصوص دست اندرکاران فضای مجازی خواست تا در راستای عمل به مطالبه جهاد تبیین، دستاوردها و موفقیت های نظام و انقلاب اسلامی را در ابعاد و زمینه های مختلف برای مردم و نسل جوان تبیین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha