پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر / نماز جمعه در نگاه دوربین خبرگزاری حوزه

 حوزه / اماام جمعه قزوین گفت: برای تحقق شعار سال حتما باید دانشگاهیان با همراهی صنعت گران پای کار بیایند و جلسات فکری و اندیشه ورزانه داشته باشند تا صنعت و تولید را متحول کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: همواره و هر روز و همیشه یکدیگر را به تقوای الهی سفارش کنیم و یکدیگر را برای تقوای الهی یاری کنیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مناسبت هایی را در این ایام داریم که بابت آن ها باید شکر خدا را به جا بیاوریم؛ یکی از این مناسبت ها امروز یعنی روز جمهوری اسلامی ایران است، بسیاری از عزیزان نمازگزار هنوز آن ایام را به یاد دارند، برای جوان ها نیز لازم است یادآوری کنیم که در سال ۱۳۵۸، حدود ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب، نخستین انتخابات مهم جمهوری اسلامی برگزار شد که ای مردم شما چه حکومتی را می خواهید؟

وی اظهار کرد: آن روزها خیلی از گروه ها فعالیت می کردند، آن ها که نوکر چین بودند به یک طریق فعالیت می کردند و یک جور شعار می دادند، آن ها که نوکر شوروی بودند یک جور شعار می دادند، آن ها که وابسته به امریکا و غرب بودند یک جور شعار می دادند و از جمهوری دموکراتیک سخن به میان می آوردند، از این شعارها به دیوارها هم می زدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ما می گوییم جمهوری اسلامی آری یا نه، مردم آزاد هستند جمهوری اسلامی را انتخاب کنند یا نکنند، این فضای آشفته پدیده آمده از فرهنگ اجانب مدیریت شد و برگه هایی که روی آن نوشته بود جمهوری اسلامی آری یا نه، را به مردم نشان دادند و تبلیغ کردند و انتخابات برگزار شد، ۹۸،۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، چقدر این جمله برکت داشت و انسجام و اتحاد ما را در پای دین، عقیده، قرآن و ایمان خود محکم کرد، ان شاءالله روح آن امام بزرگوار با انبیا و اولیای الهی محشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دیگران هم که این صحنه ها را می دیدند راجع به امام خمینی(ره) گفتند امام غرب را به زانو درآورد، شرق را متحیر کرد و همه عالم را به خود مشغول کرد، این را فقط طرفداران امام نگفتند، این را همه دیدند و گفتند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از بهمن ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید و از سال ۵۸ که مردم به جمهوری اسلامی رای دادند تا امروز صدها فتنه، توطئه، کودتا و نقشه علیه جمهوری اسلامی به مدیریت صهیونیست ها، امریکایی ها و مستکبرین جهان راه انداخته شده است اما الحمدلله انقلاب اسلامی پیروز شد و اکنون که در آستانه قرن پانزدهم قرار گرفته ایم، شاهد این هستیم که بساط

وی عنوان کرد: قرن چهاردهم قرن تاخت و تاز انگلیسی ها، آمریکایی ها، صهیونیست ها و شوروی ها در کشورهای اسلامی بود؛ فرانسوی ها و الجزایر، شوروی ها و افغانستان، آمریکایی ها و بسیاری از کشورهای اسلامی، انگلیسی ها در عراق و پیش از آن در ایران، قرن تاخت و تاز این ها بود، اما قرن پانزدهم از همین آغاز معلوم است که قرن برچیده شدن بساط استعمار و بیرون راندن استعمارگران از منطقه است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در همین اوایل قرن پانزدهم کار ما پاکسازی است، پاکسازی رژیم صهیونیستی از منطقه، پاکسازی حضور آمریکا در کشورهای اسلامی، اتحاد و انسجام مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی، امسال سالی ارزشمند و قرنی تحول آفرین برای ما خواهد بود و ان شاءالله زوال صهیونیست و استکبار و شکوفایی تمدن اسلامی با ظهور قطب عدالت و انسانیت و کرامت، حضرت حجت(عج) خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دیگران این چیزها را دور تصور می کنند و می گویند حالا مانده تا امام بیاید، اما ما به فضل خدا امیدواریم و دعا می کنیم که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد و چشم اهل عالم به عدالت و ایمان روشن شود.

وی ادامه داد: ما تازه شروع کرده ایم و ان شاءالله روز به روز پیروزی های بزرگی را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امروز بیشتر از هر زمانی می بینیم وعده الهی در آیه «ان تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» تحقق یافته است و می بایست به خاطر این نعمت، خدا را شکر کنیم و هر چه بیشتر شکرگزار باشیم، پیروزی های بیشتری نصیبمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز طبیعت یعنی به طبیعت اهمیت بدهیم و به آن آسیب نزنیم، آنقدر از این آب برداشت بی رویه نکنیم که شاهد کاهش سطح آب های زیرزمینی و فرونشست دشت باشیم و بساط زندگی مردم بهم بریزد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امروز می بایست با روی آوردن به کشاورزی نوین، در پی حذف آبیاری های سنتی و غرقابی باشیم. نباید بهره برداری از آب های زیرزمینی آنقدر افزایش یابد که به آب بی کیفیت برسیم و با زمین آنقدر بد رفتاری نکنیم که ریزگردها نفس آدم را ببرد و روز طبیعت یعنی حواسمان به این موضوعات باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: گره زندگی انسان فقط به دست خداوند باز می شود و مبادا فکر کنیم که گره زندگی انسان با شیوه های دیگری باز می شود و دخیل کردن هر چیزی جز اراده الهی در باز شدن گره ها، شرک و کفر است.

وی اضافه کرد: جا دارد بنده تشکر کنم از همه مردم که نسبت به گذشته خیلی در حفظ و حراست از طبیعت جدی شده اند و پای کار هستند و این مهم بسیار ارزشمند است. در گذشته اوضاع و شرایط نسبت به امروز بدتر بود، هر چند هر روز می بایست نسبت به طبیعت مهربان تر باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: عربستان حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برای جنگ یمن هزینه کرد اما امروز التماس می کنند تا از این جنگ خلاص شوند و در عین حال نمی توانند با این که اروپا و آمریکا حامی آنها بودند تا مردم فقیر و بی سلاح یمن را به خاک و خون بکشند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: مردم یمن از نصرت الهی برخوردار بودند و توکلشان به خدای متعال بود و این پیروزی بزرگ نیز بخاطر این مهم به دست آمد. حمله موشکی که مقاومت یمن به تاسیسات آرامکو و دیگر تاسیسات انجام داد، مشکل گشا شد و این نشان می دهد با دشمن باید با زبان گلوله و موشک صحبت کرد، زبان مذاکره، زبان قدرت است و هر چه قدرت بیشتری داشته باشیم، عقب نشینی دشمن بیشتر است و هر چه ضعف نشان بدهیم، ‌ پیشروی دشمن بیشتر می شود.

وی عنوان کرد: امروز دوران قدرت و اقتدار اسلام و مسلمانان است و خوشحال هستیم که مردم یمن در شرایط قدرت و موفقیت قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اتفاقات فلسطین هم اشاره کرد و گفت: حمله سه نفر از مجاهدان فلسطین به صهیونیست ها و به هلاکت رساندن تعدادی از آنها، فتح البابی است تا صهیونیست ها بدانند این عملیات پایان کار نیست، بلکه شروع یک نحوه جدیدی از عملیات است و آنها بدانند که فلسطینی ها انتفاضه حجاره داشتند، یعنی با سنگ با صهیونیست ها می جنگیدند، در حالی که آنها با تانک و موشک با فلسطینیان می جنگیدند، اما حالا سنگ اینها به مسلسل و موشک تبدیل شده و بیشتر از گذشته آرامش صهیونیست ها را خواهد گرفت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: سالروز درگذشت فیلسوف و دانشمند، شیخ الرئیس ابوعلی سینا را داریم که از پایه گذاران علم، دانش و پیشرفت در دنیا بوده است.

وی با اشاره به اهمیت شعار سال اظهار کرد: رهبری شعار سال را فرمودند سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» و می دانیم برای تحقق شعار سال حتما باید دانشگاهیان با همراهی صنعت گران پای کار بیایند و جلسات فکری و اندیشه ورزانه داشته باشند تا صنعت و تولید را متحول کنند و دانشمندان دانشگاهی با فعالین عرصه مدیریت کشاورزی جلسات کارشناسی جدی داشته باشند تا کار پیش برود و توده های مردم نیز پای کار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: استان قزوین، ‌ استانی صنعتی، دانشگاهی و کشاورزی است و فرهیختگان بسیاری در عرصه های مختلف دارد و می توان با این همه ظرفیت شعار سال را با جدیت هر چه بیشتر پیش ببریم و به نتیجه برسانیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: خبردار شدیم که حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قدس به رحمت خدا رفتند، ایشان تا جایی که می توانستند در نماز جمعه شرکت کنند به هر شکل در صف نماز جمعه حضور پیدا می کردند. امیدواریم با پیغمبران خدا و ائمه اطهار محشور باشند و درگذشت این عالم فرزانه را تسلیت عرض می کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha