یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ماه رمضان را بهترین فرصت خودشناسی و خداشناسی دانست و گفت: "تفکر در آیات قرآن کریم" بالاترین عبادت در ماه رمضان است، و به همین دلیل تا می‌توانید در این ماه قرآن تلاوت کرده و در آیات آن، تدبر و دقت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نخستین قسمت از ویژه‌برنامه زلال معرفت، با بیان اینکه ماه رمضان، ماه خدا و ماه ضیافت الهی است، اظهارداشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «یَـأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱذکُرُواْ ٱللَّهَ ذِکرا کَثِیرا وَسَبِّحُوهُ بُکرَة وَأَصِیلاً» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، زیاد به یاد خدا باشید.

وی با بیان اینکه یاد خداوند متعال، مرحله پس از معرفت به خداست، گفت: معرفت به خدا یعنی اینکه انسان، خداوند را از راه فطرت، علم، عقل و دل بشناسد و ایمان بیاورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه "تدبر در آیات قرآن کریم" بالاترین عبادت در ماه رمضان است، تصریح کرد: تا می‌توانید در این ماه قرآن تلاوت کرده و در آیات آن، تدبر و دقت کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در خصوص تفکر و تعقل در آیات و روایات، بیان کرد: «عقل» یکی از مواهب الهی و استعداد مخصوصی است که خداوند متعال به انسان عنایت فرموده تا با به‌کارگیری آن بتواند در سیر زندگانی خود، راه سعادت و درستکاری را بپیماید که در این رابطه رسول خدا فرموده‌اند: «خداوند متعال به بندگانش چیزی بهتر از عقل نبخشیده است».

وی، در پایان ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای اندیشیدن و تفکر دانست و گفت: یکی از راه‌های خداشناسی و خودشناسی، عمل به سیره معصومین(ع) با تلاوت و تدبر در قرآن است که نتیجه آن خودشناسی و در نتیجه خداشناسی خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha