یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
وحید هدایتی

حوزه/ معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به ضرورت رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه در کشور، گفت: در کنار آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه نیز در بحث تربیت نیروهای متعهد همانند روحانیون و طلابی که وظیفه انتقال مفاهیم دینی را برعهده دارند.

حجت الاسلام وحید هدایتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به فرارسیدن روز معلم و سالروز شهادت شهید علامه آیت الله مطهری در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه‌ای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌باشد که این وظیفه مهم امروز بر عهده آموزگاران و معلمان می‌باشد.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: بنابراین شایسته است که نیازها و بسترهای لازم برای تربیت یک نسل متخصص و مجرب و البته متعهد به مباحث دینی و معنوی به صورت درست مهیا شود.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: باید مقوله تربیت در کنار آموزش دو مقوله جدایی ناپذیر دستگاه های آموزشی و علمی کشور همانند وزارت آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و.. باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش شاید در نگاه اول یک ارگان و نهاد معمولی به نظر برسد ولی آموزش و پرورش با توجه به وظیفه‌ای که در آینده شکوفا می شود و نسل‌هایی که برای آینده یک ملت و کشور تربیت می‌کند بسیار جایگاه مهمی در کشور دارد بنابراین دولت‌ها باید همواره این وزارتخانه را مورد حمایت خویش قرار دهند.

معاون تبلیغ و تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با اشاره به ضرورت رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه در کشور، خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه نیز در بحث تربیت نیروهای متعهد همانند روحانیون و طلابی که وظیفه انتقال مفاهیم دینی را برعهده دارند، نقش پررنگی در جامعه اسلامی ایفاء می کنند، بنابراین توجه به حوزه های علمیه در بُعد کمی و کیفی باید از اولویت ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha