دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

  حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز در جهاد تبیین می‌بایست آبروی خود را به خدا عاریه بدهیم تا بتوانیم در شیطنت‌ها، حرف حق را مطرح کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: خدای متعال می‌خواهد به ما کمک کند تا فرصت ماه مبارک رمضان را دریابیم، برای ماه مبارک رمضان خدای متعال تبیین‌های بسیاری قرار داده است که بخش عمده آن در مرکز سوره بقره قرار دارد.

وی تصریح کرد: خداوند فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» یا فرموده «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْر»، اینجا نامی از ماه مبارک رمضان نیست اما از ظرفیت ماه مبارک صحبت می شود آیات مشابهی نیز در قرآن وجود دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در سوره بقره فرموده «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآن»، (ماه رمضان [همان ماه] است که در آن، قرآن فرو فرستاده شده است) که این سخن وسعت بسیاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: قرآن کریم دو نوع نزول دارد، یک نزول دفعی و یک نزول تدریجی. وقتی صحبت از نزول یکباره قرآن است، خدا می‌فرماید «انزلنا» و وقتی صحبت از نزول تدریجی قرآن است خدا می‌فرماید «نَزَّلْنَاهُ تَنزِیلاً».

وی با بیان اینکه نزول قرآن تجلی یافته است، بیان کرد: نزول تجلی مانند این است که شما معلم هستید و علم خود را به شاگردان منتقل می‌کنید، اینکه علم را منتقل می‌کنید ذره‌ای از علم شما کاسته نمی‌شود اما در عین حال شاگرد شما نیز مطلبی را می‌آموزد و در واقع علم شما برای شاگردتان تجلی کرد. نزول قرآن نیز تجلی است یعنی وقتی نازل شده است، در آسمان‌ها خلأ قرآنی پیدا نشده و این کلام خدا متجلی شده و تابیدن گرفته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند فرموده قرآن برای مؤمنان، برکت و شفاست و برای ظالمان جز خسارت چیزی به همراه ندارد؛ آدم‌هایی که ایمان دارند به قرآن و ولایت اهل‌بیت (ع) نیاز دارند و خداوند فرموده هر چه انسان پاک‌تر باشد، آغوشش برای پذیرش قرآن بازتر خواهد بود، چرا که خداوند فرموده قرآن را جز پاکان درک نمی‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب به قاریان فرمودند طوری قرائت کنید که روی مخاطب اثر بگذارد؛ این بیان نشان دهنده تجربه حضرت آقاست و ما نیز می‌بایست در این مسیر قدم برداریم. مؤمن کسی است که وقتی مخاطب آیات قرآن قرار می‌گیرد، دلش به لرزه بیفتد و از قرآن اثر بپذیرد و بر ایمانش افزوده شود.

وی تصریح کرد: خداوند درباره شیطان فرموده شیطان نمی‌تواند سیطره داشته باشد، کسی که در پناه قرآن قرار می‌گیرد شیطان نمی‌تواند بر او سیطره داشته باشد. شیطان اعتراف کرده است من در مقابل کسانی که ایمان آورده‌اند و به خدا توکل دارند، کاری از پیش نمی‌برم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در احادیث آمده است وقتی به میدان جنگ می‌روید، جمجمه خود را به خدا عاریه بدهید، چرا که بهترین نگهدار خدای متعال است؛ امروز نیز در جهاد تبیین می‌بایست آبروی خود را به خدا عاریه بدهیم تا بتوانیم در شیطنت‌ها، حرف حق را مطرح کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: علاوه بر احتیاج انسان به قرآن و ماه رمضان، به تقوا نیز نیازمند است که ماه رمضان، ماه تقواست و می‌توانیم تقوا را در خود تقویت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha