یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

 حوزه / استاد مدرسهه علمیه شهرستان تاکستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه پرورش روح، تمرین خلوص، تقوا و خدایی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، صبح امروز در جمع روحانیون و مبلغین شهر محمود آباد نمونه قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان مسلمانان واقعی به ویژگی هایی همچون پارسایی، انس با معبود، رهایی از بند خواسته های نفسانی، آرامش، سحر خیزی، صبر و مقاومت در برابر مشکل ها آراسته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان دین، ماه مبارک رمضان و روزه داری را دروازه عبادت دانسته اند و از آن به عنوان مهمترین محور خودسازی و اخلاص یاد می کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین عنوان کرد: این ماه پر برکت، فرصت مناسبی برای تقویت تقوا، اراده و اخلاق نیکو است و رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) درباره اهمیت روزه داری و آثار و برکت های آن سفارش های ارزشمندی کرده اند.

استاد مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: ماه رمضان، ماه خیر و برکت برای بندگان و روزه ‌دارانِ اهل عبادت است و درهای رحمت الهی باز است و دست‌های شیاطین به زنجیر کشیده‌ می‌شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماه پرورش روح، تمرین خلوص، تقوا و خدایی شدن است، چرا که در این ماه ارزشمند قرآن، برای هدایت انسان ها بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد تا مسمانان بتوانند با بهره گیری از راهنمایی های ارزشمند آن، بهترین مسیر زندگی را تعیین کنند و سرنوشت خویش را رقم بزنند.

وی ادامه داد: تهذیب جامعه، تداوم روح همبستگی و برادری بین مسلمین، همدردی با مستمندان و هم‌ن وعان فقیر از جمله آثار اجتماعی روزه‌ داری است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha