شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی

حوزه/  حجت الاسلام والمسلمین تهرانی گفت: آزمون ورود به حوزه های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی در نشست خبری آغاز عملیات پذیرش سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سخنانی به روند پذیرش طلاب اشاره کرد و گفت: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر داوطلب ورود به حوزه های علمیه خواهران شدند که در نهایت ۱۳ هزار نفر مشغول تحصیل شدند.

وی افزود: در سطح دو، ۴۱۸ مدرسه، در سطح سه، ۸۴ مدرسه و در سطح چهار، ۲۰ مدرسه داریم که حدود ۶۰ هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی ادامه داد: اتفاق خوبی که در سال های اخیر افتاده است اینکه مدیران و کادر بسیاری از مدارس علمیه استان ها از بین بانوان انتخاب شدند و حتی در مدیریت های میانی مجموعه نیز بانوان حضور دارند.

وی با اشاره به رشته های تحصیلی سطح سه گفت: رشته هایی مانند مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، امامت، کلام، حکمت و فقه و اصول به دلیل کارآمدی مورد استقبال بانوان قرار گرفته اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه ۲۸ استان تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران هستند و فرآیند ثبت نام و پذیرش داوطلبان را انجام می دهند، گفت: آزمون ورود به حوزه های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود در مورد خروجی های مدارس علمیه خواهران توضیح داد: فارغ التحصیلان سطح دو جذب آموزش و پرورش شده و در حال تدریس هستند، در سطوح سه و چهار هم خیلی از دانش آموختگان جذب کارهای تدریس در حوزه علمیه و مراکز آموزش عالی می شوند و بخشی هم کارهای پژوهشی و علمی انجام می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha