شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برنامه های قرآنی ماه رمضان

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت به منظور معرفی و ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه دانست.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که در ماه رمضان، بسترهای لازم در جهت رشد و ارتقای معنوی افراد، مهیاتر از دیگر ماه های سال است، اظهار داشت: آمارهای مستند مراکز معتبر کشور به خوبی گواه آن است که در این ماه عزیز تا حدود بسیاری از میزان جرایم و بزهکاری ها کاسته می شود و این ها به برکت حال و هوای معنوی ماه رمضان و شرایط خاص بندگان در ضیافت الهی است.

وی همچنین با اشاره به این که بر اساس کلام و رهنمود ائمه اطهار(ع)، ماه رمضان، بهار قرآن و بهترین موسم مناجات و ارتباط با خدای متعال است، افزود: به هر میزان که ارتباط ما با قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر و عمیق تر شود به همان نسبت نیز در طی طریق سعادت دنیا و آخرت موفق تر بوده ایم و لذا ماه رمضان، نقطه عطفی در این تلاش مقدس به شمار می رود.

این فعال فرهنگی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای معرفی و ترویج شاخصه های سبک زندگی دینی و قرآنی است به نحوی که باید این ماه را نقطه عطف عزیمت به این سمت و سو دانست.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً بیان داشتند باید جلسات و محافل تلاوت و انس با قرآن، زمینه ای فراهم آورد که ما هر چه بیشتر و بهتر در آیات کلام وحی دقت و تدبر کنیم، چرا که این تدبر زمینه ساز تحول در سبک زندگی است تا ان شاءالله زندگی ما با گوهر آموزه های ناب اسلامی و قرآنی مزین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha