شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1018997
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۲۵ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

«قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِی إِلَیٰ یَوْمِ یُبْعَثُونَ✨قالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ✨إلَیٰ یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُوم»: «(شیطان) گفت: خدایا تا روز برانگیخته شدن، مرا مهلت بده (و زنده بدار)✨خداوند فرمود: همانا تو از مهلت یافتگانی✨(امّا نه تا روز قیامت، بلکه) تا روزی که وقت آن معلوم است!» (حجر/٣۶ تا ٣٨)

➖ در این آیات به درخواست ابلیس، پس از نافرمانی از دستور الهی برای سجده به «آدم» و رانده شدن از درگاه حق‌تعالی، اشاره شده؛ زمانی که از خداوند درخواست نمود که تا روز رستاخیز به او مهلت داده شود؛ و از آنجا که سنّت الهی، بر مهلت دادن به گناه‌کاران است، لذا به او مهلت داده شد، امّا نه تا روز قیامت، بلکه تا روزی که زمان آن نزد خدا مشخص است! و مفسرین طبق روایات تفسیری اهل‌بیت (ع)، این روز را «روز قیام حضرت حجت (عج)» و «روز رجعت»؛ و این آیات را از «آیات‌المهدی» دانسته‌اند؛

➖ سنّت الهی بر مهلت دادن به گناه‌کاران است؛ لذا باید از فرصت‌های خدادادی برای جبران خطاهای گذشته استفاده کرد، چراکه «وقت معلوم» برای ما نیز به اتمام خواهد رسید!

➖ ابلیس که شش هزار سال عبادت کرده بود، به واسطه‌ی یک نافرمانی، از درگاه الهی رانده شد، لذا نباید به عبادات قلیل و چند ساله خودمان در دنیا مغرور شویم!

➖ با توجه به فرصتی که خداوند به شیطان داده، معلوم می‌شود که دنیا، قبل از ظهور امام زمان (عج) دوره جولان شیاطین است! لذا در این دوران سخت، می‌توانیم با توسل و ارتباط صادقانه با حضرت حجت (عج) که نابود کننده همه‌ی شیاطین جنی و انسی هستند، از نفوذ و شر آنها در امان بمانیم!

* سؤال:

مفسرین بر اساس روایات اهل‌بیت (ع)، «وقت معلوم برای پایان کار شیطان» در آیه ٣٨ سوره حجر را چه روزی دانسته‌اند؟

۱. روز قیام حضرت حجت (عج)؛
۲. روز رجعت؛
۳. هر دو مورد صحیح است؛

شرکت کنندگان پاسخ مسابقه را به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha