چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: کسی که با آبروی مردم بازی می‌کند، کسی که خونی می‌ریزد، کسی که مالی را از دیگران چپاول می‌کند و کسی که دست در کیسه بیت‌المال کرده و سوءاستفاده می‌کند، اگر به قیامت معتقد باشد و بداند همه‌ چیز حساب و کتاب دارد، هرگز این کار را انجام نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد امام ‌خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خداوند در سوره مبارک فرقان می‌فرماید کافران چیزهای زیادی در رابطه با پیغمبر گفتند، از جمله اینکه گفتند او مسحور است و ساحران افکار او را دست‌کاری کرده‌اند، به خدا تهمت می‌زند و حرف‌هایی که می‌زند را به خدا نسبت می‌دهد، اگر راست می‌گوید، چرا از آسمان گنجی برای او نمی‌ریزد، اگر راست می‌گوید، چرا یک باغ‌ویلای آن‌چنانی ندارد که هر نوع میوه‌ای در آن باغ باشد، اگر راست می‌گوید چرا قصر ندارد و کوخ‌نشین است، خدا می‌گوید در این حرف‌های کافران منطق، عقل، کرامت و رشدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی این موارد را گفتند خدا می‌فرماید اصل ماجرا این حرف‌هایی که کافران می‌زنند نیست، اصل این است که این‌ها قیامت را تکذیب می‌کنند، این‌ها درک و درایت این را ندارند که بفهمند دانه‌های گیاه‌ها در پاییز در خاک گم می‌شوند، بهار که می‌شود سبز می‌شوند، چون خدا هوای آن‌ها را دارد و آن‌ها را حمایت می‌کند رشد می‌کنند، خدا نیز می‌فرماید انسان پس از مرگ کارش به پایان نمی‌رسد بلکه این عالم سرشار از حکمت است و حساب و کتاب دارد، چون این را نمی‌فهمند قیامت را انکار می‌کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: البته فقط کافران این‌گونه نیستند، برخی از ما نیز ممکن است یک وقت‌هایی قیامت را طور دیگری ببینیم، آن کسی که راحت ظلم می‌کند اگر به قیامت اعتقاد دارد، چه طور جرأت می‌کند ظلم کند؟ کسی که با آبروی مردم بازی می‌کند، کسی که خونی می‌ریزد، کسی که مالی را از دیگران چپاول می‌کند و کسی که دست در کیسه بیت‌المال کرده و سوءاستفاده می‌کند، اگر به قیامت معتقد باشد و بداند همه‌ چیز حساب و کتاب دارد، هرگز این کار را انجام نمی‌دهد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خداوند فرمود ما برای کسانی که قیامت را انکار می‌کنند آتش فروزان جهنم را آماده کرده‌ایم؛ انسان مثل درخت است، این درخت تا زنده و مثمرثمر است باغبان از آن حمایت می‌کند، درختان را هرس می‌کند، آبیاری می‌کند، از آن‌ها مراقبت می‌کند، اما اگر این درخت خشک شد باغبان درخت را ریشه کن می‌کند و چوب آن را می‌سوزاند، خدای متعال می‌گوید فرق انسان با درخت این است که درخت یک بار می‌سوزد و تمام می‌شود، اما سوختن کافران در آتش جهنم تمام شدنی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: خداوند در آیه ۱۰ سوره نساء می‌فرماید آنان که مال یتیم را به ناحق می‌خورند غیر از اینکه دارند آتش می‌خورند کار دیگری نمی‌کنند، اما نمی‌فهمند.

وی تاکید کرد: علی‌بن‌ابراهیم قمی در تفسیر خود گفته است که به جهنمی‌ها غل و زنجیر بسته شده و این‌ها را به یکدیگر غل و زنجیر کرده‌اند. خداوند در سوره ۶۷ سوره زخرف می‌گوید آن‌هایی که در دنیا برای خوردن حق دیگران با هم خیلی رفیق می‌شوند، روز قیامت که می‌شود این گروه را می‌آورند، در حالی که همه با هم زنجیر می‌شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: نقطه مقابل این‌ها نیز متقین هستند، متقین کسانی هستند که هوای یکدیگر را در دین دارند، برای مثال به یکدیگر می‌گویند مبادا غیبت کنی که جهنمی شوی، مبادا مال حرام بخوری، مسلمین و متقین بر اساس ایمان با یکدیگر رفیق می‌شوند و یار و یاور یکدیگر برای محکم کردن پایه‌های دین هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آیه ۱۴ سوره فرقان آمده قسم به آن کسی که جانم در دست اوست، کافران چنان در جهنم به هم فشرده می‌شوند که اگر تمام دنیا را هم به یک نفر بدهند باز ارزش این را ندارد کاری کنیم که جهنمی شویم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۵ سوره فرقان می‌گوید بهشتی که خدا برای اهل تقوا وعده داده است، پاداش اعمال، مهربانی، خوبی‌ها، محبت به خانواده و کارهای نیک آنان است. انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha