شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد مهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه بین النللی قرآن از فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی، شامگاه شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور موسسات قرآنی در این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ موسسه قرآنی فعالیت دارند که بخش عمده‌ای از آن ها در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه بین المللی قرآن افتتاح شد + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعار محوری نمایشگاه بیست و نهم قرآن را «قرآن؛ کتاب امید و آرامش» اعلام و ابراز امیدواری کرد که جامعه دینی در پرتو قرآن به حل مشکلات خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در یک ‌ماه گذشته نسبت به برگزاری حضوری نمایشگاه تردید وجود داشت، اظهار کرد: پس از اینکه کرونا فعالیت‌های جامعه را محدود کرده بود خوشبختانه با واکسیناسیون سراسری، پیک ششم کرونا را هم با حداقل هزینه پشت سر گذاشتیم و پیشنهاد ما این بود که این دوره از نمایشگاه قرآن کریم به صورت حضوری برگزار شود.

اسماعیلی ادامه داد: جامعه قرآنی و مردم ما نیازمند این گونه مجامع دینی است و تعطیلی آن برای دوستداران معارف دینی تاثیر منفی را به دنبال خواهد داشت.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ابتدا ۱۸هزار متر مربع برای برپایی نمایشگاه مدنظر ما بود اما با مشارکت و حضور موسسات قرآنی بیش از ۴۰هزار متر از فضای مصلای امام خمینی(ره) امروز میزبان دوستداران قرآن است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین نمایشگاه امسال با نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است و امیدواریم این نمایشگاه با استمداد به روح این شهید بزرگوار به همه اهداف خود برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha