پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام حسن مجتبی

حوزه/ "کریم آل عبا"، عنوان اثری است به قلم محسن نعماء که به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران و برای گروه سنی نوجوان نگاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب که در قالب ۸۸ صفحه و در سال ۹۶ به زیور طبع آراسته شده را فاطمه حیایی تهرانی ویراستاری کرده است.

در بخشی از این اثر که در گروه عناوین "گنجشک‌های جمکران" منتشر شده، می خوانیم: "امام‌حسن مجتبی (علیه‌السلام) دست‌هایش را به‌سوی آسمان بلند می‌کند. زیرلب دعایی می‌خواند. یکی از نمازگزاران که پشت سرِ امام‌حسن(علیه‌السلام) در صف نماز نشسته به آسمان نگاه می‌کند. آسمان در حال دگرگون شدن است. نمازگزار می‌گوید: «دوستان، نگاه کنید به آسمان. چه اتفاقی دارد می‌افتد!؟»

همه سر بلند می‌کنند و به‌سوی آسمان نگاه می‌کنند. ناگاه همه با چشم‌های خود می‌بینند که آسمان شکافته می‌شود و فرشتگانی از آن خارج می‌شوند که در دست هریک زنبیلی پر از غذا و میوه و خوردنی‌های متنوع است! همه تندیس‌وار خیره این صحنه شده‌اند! همه مات و مبهوت مانده‌اند. با خود می‌گویند: «به‌راستی فرشتگانی که ما توصیفشان را شنیده بودیم را هم اکنون داریم می‌بینیم!؟ آن‌هم با زنبیل‌هایی پر از غذا و آذوقه!؟»

فرشتگان پایین می‌آیند و پایین می‌آیند و به نزد امام‌حسن(علیه‌السلام) می‌رسند..."

مَخلص کلام آن که؛ با توجه به این که کتاب های زیادی درباره سیره و سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) آن هم مخصوص گروه سنی نوجوان چاپ نشده، حقیقتاً باید این تلاش انتشارات مسجد مقدس جمکران را غنیمت شمرد و به این وسیله به دست اندرکاران آن خدا قوت گفت و این امید را داشت که انتشارات دیگر نیز بیش از پیش به مقوله سبک زندگی اهل بیت(ع) در قالب داستان و رمان برای طیف های مختلف سنی از جمله کودکان و نوجوانان ورود پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha