پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
الخامس عشر من شهر رمضان المبارك ولادةُ سبط النبيّ الإمام الحسن (ع)

حوزه/ رضاوندی گفت: باید با تأسی از امام حسن (ع) با رفتار وکردار خود و مدارا کردن با مردم و خوش اخلاقی، آنها را به اسلام و عمل به دستورات دین دعوت می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، مرحمت رضاوندی، امروز در مراسمی که به مناسبت میلا امام حسن مجتبی (ع) در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: ائمه معصومین (ع) با تحمل مشقت های بسیار در مسیر دین، تمامی تلاش خویش را به کار گرفتند تا اخلاق نیک را با شیوه های رفتاری و گفتاری به جامعه بیاموزند.

وی ادامه داد: تلاش ائمه معصومین (ع) در راستای اصلاح جامعه و بازداشتن انسان ها از زشتی و پلیدی ها و متوجه کردن انسان به حقیقت والای انسانی بود. ائمه(ع) و رهبران دینی بدون تردید الگوی بارز در همه زمینه ها، خوبی ها و اسوه های موفق برای چگونه زندگی کردن هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، فروتنی را از اوصاف بارز امام حسن (ع) عنوان کرد و گفت: رفتار و کردارهای امام حسن(ع) همراه با فروتنی و تواضع بود و حضرت بدون تکبر با افراد تهی دست همسفره می شدند و دیگران را برخود مقدم می داشتند.

وی، بخشنده و کریم بودن را از دیگر صفات بارز امام حسن (ع) دانست و تصریح کرد: امام حسن (ع) به کریم اهل بیت شهرت دارند و هیچ سائلی از درِ خانه ایشان دست خالی بر نمی گشت و حضرت سه بار اموال خود را به تهی دستان بخشیدند.

رضاوندی در پایان رعایت حال همسایه و سفارش به مومنین جهت رعایت این اصل در زندگی را از دیگر اوصاف امام حسن (ع) عنوان کرد و گفت: امام حسن (ع) حتی با همسایه های یهودی خود نیز با نهایت ادب برخورد می کرد و همین امر موجب مسلمان شدن همسایه یهودی ایشان شد. ما هم باید به تاسی از امام(ع) با رفتار وکردار خود و مدارا کردن با مردم و خوش اخلاقی، آنها را به اسلام و عمل به دستورات دین دعوت کنیم زیرا تبلیغ عملی بهترین تبلیغ است.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha