یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد حسنی و سرلشکر موسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته و حضور موثر در صحنه های مردم یاری از زلزله و سیل تا کرونا؛ همگی گویای صداقت ارتش در تحقق شعار ارتش فدای ملت بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با صدور پیامی فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ

برادر ارجمندم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

۲۹ فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، هنگامه تولدی نو و حیاتی ارزشمند برای ارتش است که با نفس مسیحایی امام خمینی (ره) این رکن نظامی کشور حیاتی دوباره یافت و در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ،بدنه ارتش که مترصد فرصتی برای اثبات مردمی بودن خود بود زیر لوای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ؛ سربازی ملت را افتخار ابدی خود قلمداد کرد و آنچه را که سال ها رژیم منحوس پهلوی در وابسته کردن ارتش در دل و ضمیرشان به آن امید بسته بود به دور انداخت و "ما می‌توانیم" را در تمامی عرصه ها به منصه ظهور درآورد.

ارتش به ویژه در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب با وجود هجمه استعمارگرانِ مبهوت مانده از این پیروزی سترگ و پیوستن ارتش به ملت؛ پا در عرصه حضور گذاشت و با سرکوب غائله های جدایی طلبانه در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب و بعد از آن مقابله جانانه با دستان پلید استعار که از آستین رژم بعث عراق به در آمده و قصد سرنگونی نظام نوپای اسلامی را در همان روزهای ابتدایی انقلاب داشت و سپس حضور در سازندگی کشور؛ نقش کم نظیری در سربلندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی داشت. بخش مهمی از تاریخ پرافتخار ارتش مزین به کلام نورانی امامین انقلاب در توصیف این ارگان انقلابی و نظامی است به طوری که در خطابشان به ملت شریف ایران فرمودند:« ملت ایران باید به چنین ارتش مومن و وفاداری افتخار کند و نیروهای مسلح و ارتش بزرگ ایران بدانند که همه این افتخارات به برکت ایمان به خدا و دفاع از کشور امام زمان (عج) و در سایه وحدت، انسجام، همدلی و برادری با یکدیگر و پشتیبانی مردم به دست آمده است».

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته در تمام حوزه ها از نظامی گرفته تا معنوی و .... مظهر اقتدار و رشد و شکوفایی بوده است و در کنار آن.حضور موثر در صحنه های مردم یاری از زلزله و سیل تا کرونا؛ همگی گویای صداقت ارتش در تحقق شعار ارتش فدای ملت بوده است.

بی تردید رشد معنوی کارکنان بصیر و انقلابی ارتش و خانواده های محترم ایشان با همراهی و حمایت فرماندهان، مسیر رو به رشدی را فراهم کرده و ارتش به پشتوانه تفکر معنوی خود در این سالها قله های عزتمندی را پشت سرگذاشته است.

از سویی دیگر ولایت محوری، اخلاق مداری، خودباوری، بصیرت مداری، امنیت آفرینی، انقلابی و مردمی بودن و اقتدار آفرینی در صحنه های بین المللی؛ از دیگر مواردی است که باعث شده ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار وظیفه ذاتی‌اش که دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، در چشم مردم عزیز باشد.

تقدیم بیش از ۴۸۰۰۰ شهید و ۲۰۰ هزار جانباز توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و حضور داشتن نمونه‌های متعهد، متواضع و محبوب همچون شهیدان بابایی و صیاد شیرازی در ارتش، و ادامه خط شهادت در دفاع از حریم اهل بیت (ع) از دیگر جلوه های پرفروغ ارتش در صیانت از تظام اسلامی است.

جا دارد بار دیگر ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان را در سالی که از سوی مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده است؛ به جنابعالی و همه غیور مردان ارتش و خانواده محترم، صبور و بزرگوار آنها تبریک گفته و از خداوند منان آرزوی سلامتی و استمرار خدمت در لوای پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، تحت تدابیر و عنایات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله‌العالی) را برای کارکنان ارتش انقلابی و سرافراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

عباس محمد حسنی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha