پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1020610
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع)

حوزه/"شب های بی قراری" عنوان اثری است شامل گفتارهایی از دکتر بنی هاشمی که به فضیلت و ویژگی های شب قدر و به خصوص شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ادامه سلسله مطالب راجع به معرفی کتاب های خواندنی با حال و هوای ماه مبارک رمضان و به خصوص لیالی پرفضیلت قدر، پیشنهاد ما به شما عزیزان دوستدار یار مهربان، مطالعه کتاب "شب های بی قراری" است که در واقع نوشتاری است از دکتر سید محمد بنی هاشمی که به همت انتشارات مرکز فرهنگی ‌انتشاراتی منیر به زیور طبع آراسته شده است.

در بخش نخست این اثر که عنوان "زشتی گناه" دارد، از جنبه‌های مختلف بحث گناه و آثار آن در زندگی مورد توجه قرار گرفته و بر این نکته تأکید شده که بالاترین مشکلی که ما را از توبه دور می سازد، همانا فراموشی گناه است.

در بخش دوم کتاب که "بهار استغفار" نام گرفته، از شب‌های قدر به‌عنوان بهار استغفار و توبه یاد شده است؛ شب اندیشیدن در سابقه خود، شب‌هایی که باید اندیشید گناه با انسان چه می‌کند تا بتوان برای درمان درد گناه و بلاهایش چاره‌ای اندیشید. چاره‌ای جز توبه و بازگشتن به درگاه پروردگار نیست.

عنوان بخش سوم این کتاب "شب بیست‌وسوم، شب قدر"است؛ آن‌گونه که از آیات و روایات فهمیده می‌شود، شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، همان شب قدری است که از هزار ماه برتر است، شبی که بیشترین مناسبت را با امام‌زمان(عج) دارد و بنا به تصریح روایات، ملائکه در این شب به دور حجت خدا طواف می‌کنند. در این بخش اثر به طور خاص به فضایل و ‌اعمال چنین شب پرداخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha