شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
اراک

حوزه / حجت الاسلام عادل گفت: بی شک امامزادگان و بقاع متبرکه نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام غلامرضا عادل طی سخنانی در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان مرکزی که در آستان مقدس حضرت سید اسحاق بن موسی الکاظم (ع) در ساوه برگزار شد، با اشاره به لزوم تلاش برای دفع تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: امروز از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در بحث امامزادگان، ایجاد شبهه افکنی است تا باور مردم نسبت به آن‌ها تضعیف شود و این مساله خود گواه آن است که امامزادگان و بقاع متبرکه نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن دارند.

وی همچنین ضمن تأکید بر این که موضوع توسل و شفاعت درباره ائمه اطهار(ع) و امامزادگان واجب التعظیم، مورد تأیید بزرگان است، افزود: امامزادگان نه در حد عصمت ائمه اما جایگاه معنوی، تقرب به خدا و جایگاه علمی مهمی داشته‌اند و می‌توان گفت امامزادگان لنگرگاه معنویت نور در کشور هستند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور از امامزادگان به عنوان عالمان دین و پیام آوران معارف الهی یاد کرد و گفت: ما در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی باید از ظرفیت موقوفات امامزادگان و بقاع متبرکه به درستی استفاده کنیم که تلاش سازمان اوقاف هم در این راستاست.

وی یادآور شد: اقدامات فرهنگی صورت گرفته در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی قابل تقدیر است اما باید این اقدامات روز به روز پررنگ‌تر از گذشته باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha