یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهید بهشتی

حوزه/یکی از کتاب های خواندنی با حال و هوای این شب های عزیز، کتابی است با عنوان "شب قدر" که در بر دارنده گفتارها و سخنرانی های شهید مظلوم آیت الله بهشتی درباره اهمیت و فضیلت خاص شب قدر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر خود از سه بخش متفاوت اما مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است. گفتار نخست با عنوان "شب قدر" از مجموعه سخنرانی های آیت الله دکتر بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ استخراج شده که در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی مطرح شده است.

گفتار دوم با عنوان "روزهای آخر زندگی حضرت علی (ع) " از مجموعه گفتارهای ایراد شده پس از بازگشت ایشان از آلمان انتخاب شده است؛ نگاه تاریخی به رویدادهای آخرین سالهای زندگانی امام علی (علیه السلام)، استناد به شواهد متقن و تصحیح باورهای غلط رایج در اذهان عامه که شیوه همیشگی ایشان در گفته ها و نوشته ها بوده، در این بخش نیز به طرز مشهودی وجود دارد.

سومین بخش این کتاب شامل متن خطبه متقین از کتاب شریف نهج البلاغه است که از سوی شخص شهید بهشتی ترجمه و از میان دست نوشته های ایشان انتخاب شده است که بی شک این بخش نیز به دلیل نوع نگاه و ظرافت های خاص شهید بهشتی برای مخاطبان عام و خاص بسیار ارزشمند و خواندنی است.

گفتنی است این کتاب تاکنون چندین بار از سوی چند انتشارات مختلف از جمله انتشارات بقیع به زیور طبع آراسته شده و مورد استقبال همراهان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha