چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
خمیر

حوزه / حجت الاسلام صالحی گفت: حضرت علی علیه اسلام حلقه وصل وقایع با عظمت قدر و نزول قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام صالحی، ظهر امروز شنبه سوم اردیبهشت در جمع مردم عزادار بندر خمیر به مناسبت شهادت حضرت امیر المومنین علی علیه السلام، عنوان کرد: امروز سالروز شهادت شخصیتی است که بر اساس روایت شیعه و اهل سنت نزدیکتر ترین افراد به رسول خدا است.

وی با اشاره که منابع شیعی از جمله در بحار الانوار جلد ۸۰ منابع اهل سنت مستدرک حاکم نیشابوری جلد ۳ درباره شخصیت با عظمت امیرالمومنین علیه السلام آمده است که علی مع القرآن و قرآن مع علی (علی با قرآن است و قرآن با علی است.)

امام جمعه بندرخمیر با بیان این که در شب قدر مقدرات جامعه اسلامی و ایمانی نازل می شود و حضرت علی علیه السلام حلقه وصل وقایع نزول قرآن و قدر است، ادامه داد: در کتاب شواهد تنزیل حاکم حسکانی در مورد آیه ۸ سوره انفال آمده است آن کسی که در پیشبرد مکتب و نشر اهداف جامعه لازم است وجود علی بن ابیطالب(ع) است.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: هر چه در قرآن وجود دارد در سیره و سیرت علی علیه السلام است؛ مفسر واقعی قرآن تا قیام قیامت علی(ع) و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی با بیان اینکه قرآن در جامعه مهجور است، خاطرنشان کرد: به خاطر سطحی نگری جامعه ایمانی در درک مفاهیم، بستر مهجوریت امیرالمومنین علی علیه السلام نیز وجود دارد.

امام جمعه بندرخمیر گفت: امروز بشریت نیازمند به راه علی(ع) است و باید ببینیم در زندگی تا چه اندازه با سیره حضرت مأنوس بوده و از دریای بیکران علم و تقوای امیرالمومنین(ع) بهره برده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha