شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طبسی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی از افراد مغرض به نحوی القا می‌کنند که حجاب امری است که در سال‌های اخیر به وجود آمده است یا تاریخ حجاب را به یک‌وقت معین خلاصه می‌کنند، درحالی‌که حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طبسی، در مراسم رونمایی از کتاب «حجاب در قرآن» اثر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی که هم زمان با هشتمین شب از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران در بخش مشاوره‌های قرآن بنیان نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بندگان خدا نمی‌توانند بین دستورات قرآن کریم تبعیض قائل بشوند و بگویند این را قبول داریم و آن‌یکی را قبول نداریم.

وی ادامه داد: هر چیزی که خداوند به ما امر کرده، عمل‌کردن به آن واجب است، در این میان آیا دستورات اسلام در نماز و حج و خمس خلاصه می‌شود؟ خیر این‌طور نیست، ما در کنار تمامی واجب‌ها، یک واجب دیگری به نام حجاب داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی تصریح کرد: اگر نماز امر خدا است، حجاب هم امر خدا است و در این میان جدایی انداختن میان اوامر الهی به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از افراد مغرض به نحوی القا می‌کنند که حجاب امری است که در سال‌های اخیر به وجود آمده است یا تاریخ حجاب را به یک‌وقت معین خلاصه می‌کنند، درحالی‌که حجاب ریشه در وحی و اوامر الهی دارد.

وی بیان کرد: زن نمی تواند بگوید من نماز می‌خوانم، روزه می‌گیرم، حج هم انجام می‌دهم، ولی وقتی پای حجاب در میان بیاید بگوید به این اصل ایمان ندارم. اصلاً تفکیک میان اوامر الهی یک نقشه شیطانی دشمن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طبسی، کتاب حجاب در قرآن را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: این کتاب را هم قبل از چاپ و هم بعد از چاپ دیدم که چند خصوصیت دارد و یکی از امتیازهایش علمی بودنش است، یعنی نویسنده عالمانه به مسئله ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha