دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۶ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ سالروز شهادت برادر پاسدار "محمّد منتظرالقائم" در صحرای طبس در سال ١٣۵٩ است که خون پاک او باعث رسوایی بنی‌صدر خائن و فرار مفتضحانه او، از کشور شد...

✍️ اما تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی» در قرآن کریم:

💠 «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا...»: «و (در آن روز) زمین به نور پروردگارش روشن می‌گردد...» (زمر/۶٩)

➖ عده‌ای از مفسرین «نور ربّ» را به نور امام و پیشوای در زمین تفسیر کرده‌ و این آیه را از «آیات المهدی» دانسته‌اند؛ چنانچه مفضّل‌ می‌گوید از امام صادق (ع) شنیدم که درباره‌ی «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا» فرمودند: «پروردگار زمین، یعنی امام زمین!»، پس عرض کردم: «وقتی امام بیرون آید، چه می‌شود»؟ حضرت فرمودند: «آنگاه مردم از تابش خورشید و نور ماه بی‌نیاز می‌شوند و به نور (هدایت) امام، راه می‌نوردند!»: «رَبُّ الْأَرْضِ إِمَامُ الْأَرْضِ... یَجْتَزِءُونَ بِنُورِ الْإِمَامِ» (بحارالأنوار، ج۷، ص۳۲۶/ البرهان/ نورالثقلین)

➖ با ظهور امام زمان (عج) و حاکمیت تمام عیار توحید بر سراسر عالم، تاریکی و ظلمت رخت بر می‌بندد و نور علم و عدالت و شناخت حقایق، وضعیت عالَم را به گونه‌ای روشن خواهد ساخت که بشر تازه متوجه می‌شود که تا کنون در جهل و تاریکی بوده‌ است!

➖ از آنجا که امام زمان (عج)، «نور عالم‌تاب» است، در دوران غیبت نیز به میزانی که با ایشان ارتباط نزدیکتر داشته باشیم، سرزمین وجودمان، نور و خیر و برکت و رحمت می‌گیرد!

* سؤال

امام صادق (ع)، «بِنُورِ رَبِّهَا» در آیه ۶٩ سوره زمر، را به چه چیزی تفسیر نموده‌اند؟

1. نور خورشید
2. نور عرش الهی
3. نور امام زمان در زمین

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha