دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اسماعیلی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در خصوص مهلت ثبت‌نام حوزه های خواهران، گفت: ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، امروز در نشست خبری گفت: حوزه علمیه مرزبان اعتقادات دینی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان کرد: رسالت حوزه به بیان مقام معظم رهبری، رسالتی بی بدیل است، زیرا همان نقشی که پیامبران در گذشته داشته‌اند را حوزه‌های علمیه برعهده گرفته‌اند.

وی به اهمیت حوزه علمیه خواهران و نقش آن با توجه به جامعه بانوان کشور و مسائل مربوط به تربیت نسل اشاره کرد و افزود: خدمات حوزه به جامعه سه دسته است، اول هدایت دینی مردم و فرهنگ الهی در جامعه، دوم، فرهنگ بصیرتی نسبت به مسائل روز و بین الملل و سوم، خدمات اجتماعی - عمومی که در مورد کمک به مردم در مسائل مختلف است.

حجت الاسلام اسماعیلی عنوان کرد: در استان بوشهر، ۱۲ مدرسه علمیه فعال هستند که از این میان ۲ مدرسه حضرت زینب(س) بوشهر و الزهرا(س) عسلویه، از مقطع سیکل با دارا بودن حداکثر سن ۱۸ پذیرش دارند. ۹ مدرسه از مقطع دیپلم و با شرط دارا بودن معدل ۱۴ و در یک موسسه آموزش عالی نیز با شرط معدل ۱۵، پذیرش انجام می‌پذیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در خصوص مهلت ثبت‌نام در حوزه های خواهران، گفت: ثبت نام تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۲ هزار طلبه در استان داریم، عنوان کرد: از این میان ۸۰۰ طلبه دانش آموخته هستند و هزار و ۲۰۰ طلبه مشغول تحصیل می‌باشند.

وی اظهار کرد: برای مقطع دکترا در حال رایزنی با قم هستیم و این نوید را می‌دهیم که به زودی این مقطع نیز با نام رشته «فقه خانواده» در استان دایر شود.

حجت الاسلام اسماعیلی به افزایش رشد پذیرش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹، ۱۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۳۵ درصد افزایش پذیرش داشته‌ایم و استان بوشهر در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و در صدر جدول است.

سکینه سالاری، معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران بوشهر نیز در این نشست بیان کرد: فارغ التحصیلان مقطع سطح ۲ بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در سایر دانشگاه ها در کلیه‌ رشته های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند و همچنین فارغ التحصیلان مقطع سه نیز می‌توانند دکترا ثبت نام کنند و محدودیتی از نظر استخدام و فرضت های شغلی برایشان وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha